اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در تبریز:

‌اختلاف سلیقه از مسائل جهانی نباید در برادری همسایگان ایران ‌تاثیرگذار باشد

خبرگزاری فارس:استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که همسایگان باید در روزهای سخت در کنار یکدیگر باشند، تاکید کرد: اختلاف سلیقه در نوع برداشت از مسایل جهانی نباید در برادری و همکاری ما تاثیرگذار باشد.

‌اختلاف سلیقه از مسائل جهانی نباید در برادری همسایگان ایران ‌تاثیرگذار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز ‌در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در تبریز، با اشاره به نشست‌های مشترک فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و استان‌های ترکیه خاطرنشان کرد: این نشست‌ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته و رفت و آمد هیأت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در سطح قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از امکانات و زیرساخت‌های مناسب به عنوان مرکزیت تجاری و اقتصادی شمال‌غرب کشور مطرح است، افزود: آشنایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ترکیه با این قابلیت‌ها می‌تواند زمینه گسترش همکاری‌ها را فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط رویارویی مستقیم با نظام سلطه قرار گرفته و ما کمک و همراهی دولت ترکیه را در این شرایط بسیار باارزش می‌دانیم.

وی با بیان این که همسایگان باید در روزهای سخت در کنار یکدیگر باشند، تاکید کرد: اختلاف سلیقه در نوع برداشت از مسایل جهانی نباید در برادری و همکاری ما تاثیرگذار باشد.

علیرضابیگی افزود: ایران و ترکیه دارای منافع مشترک و ریشه‌های مشترک دینی و فرهنگی هستند که این موضوع رابطه تنگاتنگ دو طرف را ضروری می‌سازد.

سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار با بیان این که ایران تمدنی بزرگ و قوی است، حضور در تبریز را برای خود مایه افتخار دانست.

گوون بگچ گفت: وظیفه من در تبریز توسعه روابط دوطرفه است  و در این زمینه آماده هر نوع همکاری هستم.

وی روابط اقتصادی با ایران را حائز اهمیت دانست و افزود: توسعه روابط اقتصادی با ایران موجب توسعه مناطق شرقی ترکیه شده است.

گوون بگچ که متولد سال 1974 است از 25 آبان سال جاری جایگزین یونس بلت در سمت سرکنسولگری ترکیه در تبریز شده است. 

انتهای پیام/60002/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول