اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل اتحادیه وکلای عرب در گفت‌وگو با فارس:

غرب برای تقسیم‌بندی اعراب در 66 کشور تلاش می‌کند/سوریه با توطئه مواجه است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه وکلای عرب تأکید بر وحدت گروه‌های مختلف فلسطینی، گفت : ما آماده اعمال فشار مستقیم برای پایان دادن به دو دستگی در صحنه فلسطین هستیم.

غرب برای تقسیم‌بندی اعراب در 66 کشور تلاش می‌کند/سوریه با توطئه مواجه است

دکتر «عمر الزین» در حاشیه دیدار با دکتر «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: ما آماده اعمال فشار مستقیم برای پایان دادن به دودستگی در صحنه فلسطین هستیم؛ وحدت تنها راه شکست دادن دشمن است.

وی به آمادگی یک میلیون وکیل عربی عضو اتحادیه وکلای عرب برای تلاش در راستای تحقق وحدت ملی فلسطین و توافق بر سر برنامه سیاسی واحد و مشتمل بر همه نقاط مشترک گروه‌ها، فعالیت‌های جمعی و مردمی اشاره کرد و افزود: وضعیت موجود صحنه فلسطین و سطح جهان عرب تاسف‌برانگیز است.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی امروز از تقسیماتی که قرارداد سایکس پیکو در سال 1916 برای تعیین مناطق نفوذ پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی تحمیل کرد، راضی نیستند و می‌خواهند 22 کشور عربی حاضر را به 66 کشور تقسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های جهانی به دنبال اجرای طرح تقسیم جداگانه همه کشورهای عربی هستند، هشدار داد که آنها می‌خواهند سوریه را بر اساس این طرح به هفت کشور تقسیم کنند.

محکومیت مخالفت تل‌آویو با سفر رمضان عبدالله به غزه

الزین در بخش دیگری از اظهاراتش مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «زیاد نخاله» معاون وی به نوار غزه را محکوم کرد.

وی افزود که اسرائیل با این اقدام خود می‌خواست بگوید که دست قدرتمندی در سطح زمین و نوار غزه دارد اما پیش‌بینی می‌شود که این تصمیم اسرائیل پیامدهای زیادی در سطح تعامل با دشمن در تمامی جنبه‌های نظامی و حقوقی و در محافل بین‌المللی داشته باشد.

وی تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل، ایجاب می‌کند که ما به اجرای همه توافقنامه‌های سازمان ملل که در این زمینه صادر شده بویژه در رابطه با تعامل مسئولان رژیم اشغالگر با شهروندان اصلی سرزمین فلسطین، توجه کنیم.

الزین بر حق همه فلسطینیان و بلکه همه اعراب برای سفر به نوار غزه تاکید کرد و اظهار داشت: صهیونیست‌ها از این سفرها برداشت خود را دارند و ما نیز برداشت خود را داریم بنابراین برای ایستادن در مقابل دشمن واجب است که متحد باشیم و دوشادوش هم با دشمن در همه زمینه‌ها مقابله کنیم.

موضوع اسرا در اولویت است

وی درباره قضیه اسرای اعتصا‌ب‌کننده غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی از جمله «سامر العیساوی»، «ایمن الشراونه»، «طارق قعدان» و «جعفر عز الدین» نیز گفت: درود به این آزادگان؛ اینها با این کار خود به ما درس اتحاد و همبستگی در مقابل دشمن را می‌دهند؛ موضوع اسرا اولویت اصلی ماست و ما در اتحادیه وکلای عرب دائما وضعیت اسرا را در تمامی اتحادیه‌های بین‌المللی، سندیکاهای وکلا و همه سازمان‌های حقوقی جهان مطرح کرده و درد و رنج اسرای قهرمان در داخل بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی را به آنها بیان می‌کنیم.

از سوی دیگر دکتر الهندی از سفر الزین و هیئت همراه وی به غزه استقبال و تاکید کرد که از صحبت‌های ایشان در مورد خطر طرح صهیونیستی و ابعاد آن برای تقسیم‌بندی قدرت‌ها و ظرفیت‌های امت بهره بردیم.

وی طی اظهاراتی در جمع هیئت حاضر تاکید کرد که گروه‌های مقاومت کاملا این طرح صهیونیستی را درک می‌کنند و می‌دانند که مقابله با آن جز با وحدت مردمی و میدانی امکان‌پذیر نیست.

الهندی تصریح کرد که مذاکرات پوششی برای یهودی‌سازی قدس و توسعه شهرک‌سازی است و جهاد اسلامی هیچ گونه طمعی به ورود به هیچ موسسه‌ای که حاصل توافقنامه اسلو است، ندارد و به همین دلیل منطق ما همچنان از طرف همه مورد قبول است.

وی خاطر نشان کرد که برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات تلاش خواهند کرد و باید از فرصت پیروزی مقاومت در غزه برای تحقق این هدف بهره برد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول