اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ورود 200 عنصر القاعده به شهر «انطاکیه» ترکیه و اعزام آنها به سوریه

خبرگزاری فارس: رسانه‌های ترکیه از ورود 200 عضو القاعده از طریق یک هواپیمای ترکی به این کشور و اعزام آنها به سوریه برای براندازی حاکمیت این کشور خبر دادند.

ورود 200 عنصر القاعده به شهر «انطاکیه» ترکیه و اعزام آنها به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ترکی «یورت» و پایگاه خبری ترکی «صول خبر»،7 دسامبر جاری، 200 جنگجوی القاعده و جهادی از جنسیت‌های مختلف سوار بر یک هواپیمای ترکی خارج از تعرفه‌های گمرکی در فرودگاه شهر «انطاکیه» فرود آمدند و بدون ثبت هویت‌های آنها به طور رسمی در فرودگاه، روانه مرزهای ترکیه شدند تا از آنجا به خاک سوریه نفوذ کنند.

«محمد علی ادیب اوغلو» نماینده حزب «الشعب الجمهوری» ترکیه گفت: این هواپیما متعلق به خطوط هوایی ترکیه و شرکت «آناتولی جیت» بود که جمعه گذشته در فرودگاه انطاکیه فرود آمد و 200 عنصر القاعده از جنسیت‌های مختلف که عرب زبان هم بودند، بدون ثبت هویت به طور رسمی در این فرودگاه، از آن پیاده شدند و با 15 دستگاه مینی‌بوس که در حیاط فرودگاه منتظر آنها بودند، به مرزهای ترکیه منتقل شدند.

وی افزود که این رسوایی نیز دلیل دیگری بر حمایت دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه ترکیه از جنایات تروریست‌ها در سوریه است...به همین دلیل او خواستار توضیح و بازخواست مقامات مسئول ترکیه درباره سرنشینان مشکوک این هواپیما و سرنوشت آنها شده است.

پایگاه خبری «صول خبر» نیز نوشت که این نماینده ترکیه، خواستار استیضاح «ادریس نعیم شاهین» وزیر کشور ترکیه درباره کشتی لیبیایی که برای معارضان مسلح سوریه اسلحه فرستاده، شده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول