اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

امکانات خوبی برای توسعه روابط تجاری با هند داریم

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امکانات خوبی برای توسعه روابط تجاری با هند داریم، گفت: این موضوع باید مورد مطالعه کارشناسی قرار گیرد و از این فرصت برای توسعه روابط و تبادل هیئت‌های اقتصادی و تجاری استفاده کنیم.

امکانات خوبی برای توسعه روابط تجاری با هند داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز با بیان اینکه موضوع صادرات به خاطر شرایط حساس اقتصادی در کشور از ارزش خاصی برخوردار است، اظهار کرد: توسعه صادرات در این شرایط به مثابه اکسیژن است و می‌تواند پیشرفت و تعالی بخش‌های مختلف را تضمین کند.

علیرضابیگی افزود: ما در استان آذربایجان شرقی نشان داده‌ایم که از قابلیت صادراتی بالایی برخورداریم و دستگاه‌های استان به عنوان یک تکلیف باید تا جایی که امکان دارد در تسهیل صادرات تلاش کنند.

وی تاکید کرد: اقداماتی که مجموعه صنعت، معدن و تجارت و گمرکات استان باید انجام دهند و تمهیدات لازم برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به منظور افزایش توان رقابتی آنان در بازارهای جهانی باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان باید بدانند که پشتیبانی آنها از تولید و صادرات ضروری است.

علیرضابیگی با اشاره به گزارش صادرات استان در هشت ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: برخی نوسانات و تصمیم‌گیری‌های متغیر موجب کاهش شاخص‌ها در موضوع صادرات آذربایجان شرقی شده است که باید تلاش شود با استفاده از تمام امکانات موجود موانع این امر برطرف شود.

وی با اشاره به سند توسعه استان افزود: در این سند نقش ویژه‌ای برای صادرات در نظر گرفته شده و به تناسب این نقش توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بررسی و اجرای راهکارهای توسعه صادرات، واردات مبتنی بر صادرات را از جمله راهبردهای افزایش تولید و صادرات در استان دانست.

علیرضابیگی نقش منطقه آزاد ارس در صادرات استان را نیز قابل توجه دانست و تصریح کرد: افزایش صادرات منطقه آزاد ارس بسیار باارزش است و باید تلاش کنیم که سهم این منطقه از صادرات استان بیش از این افزایش یابد.

وی در خصوص مصوبه جلسه قبلی کارگروه توسعه صادرات استان در خصوص ایجاد ترمینال باربری (کارگو) در فرودگاه تبریز جهت ارایه خدمات گمرکی به صاحبان کالا، با انتقاد از تعلل اداره کل گمرکات استان در این باره، گفت: چنین کارهایی که موجب تسهیل صادرات می‌شود نباید به بهانه اخذ یک مجوز یا فراهم شدن بهترین امکانات معطل بماند.

علیرضابیگی تاکید کرد: این کار باید ظرف یک هفته آینده انجام شود و هیچ‌گونه کم‌کاری در این خصوص پذیرفته نیست.

وی همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار را مامور کرد موضوع احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرک صنعتی شهید سلیمی و بارگیری کالا از این شهرک را پیگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پیشنهاد همکاری تجاری استان با کشور هند گفت: در جریان اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران قرار بود هیئت هندی به تبریز سفر کنند که به دلیل وقوع زلزله این امر میسر نشد.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی برای توسعه روابط تجاری با هند داریم، افزود: این موضوع باید مورد مطالعه کارشناسی قرار گیرد و از این فرصت برای توسعه روابط و تبادل هیئت‌های اقتصادی و تجاری استفاده کنیم.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول