اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فرماندار بندرعباس نسبت به گسترش پدیده قاچاق هشدار داد

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرعباس با بیان اینکه مقابله با پدیده قاچاق در ساحل غربی این شهرستان را باید جدی گرفت، گفت: این معضل می‌تواند در آینده ناهنجاری‌های اجتماعی را دامنگیر جامعه کند.

فرماندار بندرعباس نسبت به گسترش پدیده قاچاق هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی ظهر امروز در نشستی که با هدف مقابله بهتر و موثرتر با قاچاق سوخت در ساحل غربی شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: باید با پدیده قاچاق سوخت به صورت جدی برخورد شود.

وی افزود: قاچاق سوخت باعث می‌شود نیازهای واقعی در بخش‌های صنعت و کشاورزی پنهان و باعث خسارت به این بخش شود.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد: از معتمدین محلی روستاهایی همانند بوستانو و گچین در این خصوص درخواست همکاری کرده‌ایم.

مرادی تاکید کرد: با تمام توان و تلاش با این  پدیده شوم مبارزه جدی را در دستور کار قرار خواهیم داد و با به نمایش گذاشتن توان حاکمیت و استفاده از  ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان بستری مناسب همراه با امنیت و آرامش برای مردم منطقه به وجود می‌آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون اقدامات موثری در راستای مقابله با پدیده قاچاق و جلوگیری از آن در شهرستان و سطح استان صورت گرفته است، افزود: طی‌ سال‌های اخیر شاهد کم شدن محسوس قاچاق سوخت در این منطقه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: اما باید همواره به این هدف بیاندیشیم که باید قاچاق سوخت در شهرستان بندرعباس به صفر برسد.

یادآور می‌شود در سال‌های اخیر و در پی سهمیه‌بندی سوخت در کشور، قاچاقچیان سوخت در پی برابر شدن قیمت سوخت بنزین در داخل با کشورهای همسایه، بیشتر روی به قاچاق سوخت گازوئیل آورده‌اند.

پلیس هرمزگان به ویژه در سال‌جاری چندین عملیات ویژه مقابله با سیستم‌های قاچاق سوخت در شهرستان‌های بندرعباس و میناب اجرایی کرده است.

همواره بیشترین نگاه‌ها پیرامون محل تامین سوخت توسط قاچاقچیان بر مازاد بر مصرف کامیون‌ها متمرکز است.

به دلیل بندری بودن هرمزگان روزانه حدود شش هزار کامیون تنها وارد بندرعباس می‌شود.همچنین استاندار هرمزگان نیز بارها و بارها بر لزوم تشدید مقابله با سوخت و راه‌های جلوگیری از آن در این استان تاکید کرده است.

ابراهیم عزیزی در این راستا گفت: خروج حتی یک قطره سوخت قاچاق از کشور نیز نادرست است و باید همه دستگاه‌های مربوطه در این راستا تلاش خود را به کار گیرند.

گفتنی است که گازوئیل تولید ایران، به دلیل مرغوبیت در کشورهایی همانند امارات متقاضیان زیادی دارد.

علاوه بر این با توجه به تردد شناورهای متعدد از خلیج فارس و تنگه هرمز، سوخت از جمله اقلام مورد نیاز و تقاضا در این منطقه است.

در سال‌های اخیر کارشناسان حوزه انرژی همواره به توسعه صنعت بانکرینگ که سوخت‌رسانی سامان‌یافته و قانونی را به کشتی‌های عبوری فراهم می‌سازد، به عنوان راهی برای برآورده کردن نیازها در این زمینه به صورت قانونی، تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول