اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

چهره‌های شاخص ورزش قم برای المپیک برزیل شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ورزشکاران واجد شرایط قم برای حضور در المپیک و پارالمپیک شناسایی می‌شوند تا خود را برای ریودوژانیرو برزیل 2016 آماده کنند.

چهره‌های شاخص ورزش قم برای المپیک برزیل شناسایی می‌شوند

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: ورزش قم آنقدر رشد و پیشرفت داشته که خوشبختانه همه ساله شاهد درخشش ورزشکاران قمی در تیم‌های ملی اعزامی کشورمان به رقابت‌های مهم برون مرزی هستیم.

وی ادامه داد: قم در بوکس، کشتی، کاراته، تکواندو، ووشو، ورزش‌های رزمی و چندین رشته ورزشی دیگر در حال حاضر در کشور حرف اول را می‌زند اما در بین رشته‌هایی که المپیکی و پارالمپیکی هستند، استعدادها را شناسایی کرده و با سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌خواهیم در المپیک آینده، قم نیز در کاروان ورزشی کشورمان دارای سهمیه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: انصافاً قم در مدال‌آوری از رقابت‌های مهم بین‌المللی، آسیایی و جهانی یکی از استان‌های شاخص کشور است اما در بین موفقیت‌های سال‌های اخیر ورزش قم جای مدال المپیک و پارالمپیک خالی است و توجه و تلاش خود را در کنار توجه به بخش‌های مختلف ورزش به این موضوع معطوف کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: درخشش ورزش قم در عرصه ملی و فراملی حاکی از زحمات و تلاش‌های بازیکنان، ورزشکاران، مدیران و مربیان تمام هیئت‌های ورزشی استان قم است که بدون هیچ چشمداشتی فداکارانه برای اعتلای ورزش قم در عرصه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنند.

جهان‌بینی عنوان کرد: استان قم در زمینه ورزش قهرمانی دارای ظرفیت بسیار بالایی است و خوشحالیم که امسال نیز ورزشکاران شایسته قم در رشته‌های مختلف تاکنون موفق به کسب بیش از 30 مدال بین‌المللی، آسیایی و جهانی شده‌اند و بسیاری از چهره‌های شاخص ورزش قم در تیم‌های ملی رشته‌های گوناگون اکنون نیز در اردوی تیم‌های ملی به سر می‌برند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در راه حضور در المپیک 2012 لندن سه ورزشکار قمی در رشته‌های دو و میدانی محمدمحسن ربانی، در بوکس فروتن گل آرا و در کشتی‌ هادی علیزاده پورنیا تا آخرین مراحل انتخابی المپیک پیش آمدند اما با بدشانسی نتوانستند جواز حضور در المپیک را کسب کرده و قم را در المپیک دارای سهمیه کنند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بر روی استعدادهای ورزش قم از رده‌های سنی پایه، برگزاری مسابقات قهرمانی و لیگ‌های استانی، اعزام و حضور به موقع در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و همچنین حمایت از قهرمانان مهمترین برنامه‌های مورد تاکید این اداره کل است.

جهان‌بینی بیان داشت: چهار سال تا المپیک بعدی فرصت داریم و هرگز زمان را از دست نخواهیم داد، گروهی را مأمور شناسایی استعدادهای ورزشی کرده‌ایم و هیئت‌های ورزشی نیز در این زمینه تلاش لازم را برای دستیابی به هدف مهمی که داریم انجام خواهند داد، چرا که تحقق این مهم موجب سربلندی مردم و اعتلای نام استان قم و کشور خواهد شد.

انتهای پیام/78002/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول