اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زمینه سازی برای ادامه حضور در افغانستان

پنتاگون: نیروهای ارتش ملی افغانستان همچنان نیاز به آموزش و کمک دارند

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود آورده است که هیچ یک از تیپ‌های ارتش ملی افغانستان به تنهایی قادر نیستند یک عملیات را هدایت کنند و همچنان نیاز به کمک ناتو و نیروهای نظامی آمریکا دارند.

پنتاگون: نیروهای ارتش ملی افغانستان همچنان نیاز به آموزش و کمک دارند

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، درحالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا درحال بررسی چگونگی خروج هرچه سریعتر 68 هزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان است، گزارش جدید منتشر شده از وزارت دفاع آمریکا مدعی می‌شود که تنها یکی از تیپ‌های ارتش ملی افغانستان قادر است مستقلا و بدون حمایت‌های زمینی و هوایی نیروهای ارتش آمریکا و ناتو فعالیت کند.

این گزارش که روز دوشنبه منتشر شده است همچنین بیان می‌دارد که خشونت در افغانستان بیشتر از دوسال قبل شده است هرچند که نسبت به تابستان 2010 اندکی کاهش یافته است.

براساس گزارش جدید پنتاگون، طالبان همچنان قدرتمند هستند، فساد داخلی در حال تضعیف دولت مرکزی افغانستان است و پاکستان همچنان به حمایت از شورشیان ادامه می‌دهد. حملات داخلی نیروهای امنیتی افغانستان به هم پیمانان خود هنوز در سطح بالایی قرار دارد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که ژنرال آلن فرمانده نیروهای آمریکای در افغانستان مایل است که بیشتر نیروهای ارتش آمریکا حداقل تا پاییز سال آینده در این کشور باقی بمانند  و به آموزش خود به نیروهای ارتش ملی افغانستان ادامه دهند.

این درحالیست که دولت آمریکا قصد دارد هرچه سریعتر نیروهای خود را از جنگ افغانستان که نارضایتی عمومی مردم آمریکا را روز به روز افزایش می‌دهد خارج کنند.

ارتش آمریکا تا کنون 2000 نیروی خود را در جنگ افغانستان از دست داده است و 500 میلیارد دلار صرف آن کرده است.

این درحالیست که در گزارش وزارت دفاع آمریکا بی پرده از قدرت رو به افزایش طالبان سخن گفته شده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید: اگرچه طالبان به تنهایی و مستقیما قادر به حمله به نیروهای ناتو و ارتش افغانستان نیستند اما با اتکا به تاکتیک‌هایی مثل ترور، آدم ربایی، بمب گذاری و تشویق به حملات خودی به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول