اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ایران

«حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم با بیان تمدید مهلت زمان ثبت‌نام تا 30 آذرماه بیان کرد: کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ایران برای برگزاری این مدرسه به صورت رسمی اعلام همکاری کرده است.

«حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» بررسی می‌شود

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری چهارمین مدرسه تخصصی حقوق تا چند روز آینده اظهار کرد: سه مدرسه تخصصی در حوزه حقوق خانواده و حقوق کودک با حضور جمعی از دانشجویان سراسر کشور برگزار شد و اکنون در تلاش هستیم چهارمین مدرسه تخصصی حقوق را برای فرهیخته‌سازی جامعه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علم حقوق در دی‌ ماه سال جاری برگزار کنیم.

وی با اشاره به نام چهارمین مدرسه تخصصی حقوق که به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید برگزار می‌شود، تصریح کرد: با نظرات کارشناسان و اساتید حقوقی دانشگاه و با توجه به رخدادهای جهان امروز این مدرسه به موضوع «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» می‌پردازد.

دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم با بیان اینکه چهارمین مدرسه تخصصی حقوق پس از اعلام فراخوان میان محافل حقوقی کشور مورد توجه دانشجویان قرار گرفت تصریح کرد: با توجه به استقبالی که دانش‌پژوهان رشته حقوق از این مدرسه داشتند زمان ثبت‌نام این مدرسه تا پایان آذر ماه تمدید شد.

وی با اشاره به همکاری سازمان یونیسف ایران در برگزاری سومین مدرسه تخصصی حقوق که با موضوع حمایت از کودکان و ارتقای حقوق آنان برگزار شد ابراز داشت: برای برگزاری این دوره کمیسیون حقوق بشر در ایران اعلام همکاری کرده است.

مقدادی با تبیین دلایل برگزیدن موضوع «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» در چهارمین مدرسه تخصصی حقوق تصریح کرد: حقوق بشر دوستانه از مسائل حساس جامعه امروزی است و از جمله مسائل مهمی به شمار می‌رود که توجه به آن برای دانش‌پژوهان و دانشجویان حقوق یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های حقوق توجه چندانی به موضوع «حقوق بشر دوستانه» نمی‌شود تصریح کرد: در این مدرسه تلاش می‌شود حقوق بشر دوستانه به همراه مجموعه مقررات بین‌المللی و آموزه‌های اسلامی به دانشجویان آموزش داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم با اشاره به اهداف برگزاری مدرسه‌های تخصصی حقوق ابراز داشت: مهمترین هدفی که در برگزاری این مدارس دنبال می‌شود تخصصی کردن نیروهای علمی آینده در مباحث گوناگون حقوقی است.

وی از دیگر اهداف برگزاری مدرسه‌های تخصصی حقوق را تربیت نیروهای متخصص و متعهد عنوان و بیان کرد: دانشجویان حقوق نباید تنها به قوانین ایران بسنده کنند بلکه باید نسبت به آموزه‌های اسلامی و مقررات حقوق بین‌الملل نیز در مباحث گوناگون به ویژه مباحث روزآمد و نو ظهور آگاهی داشته  باشند.

مقدادی اضافه کرد: حقوق بشر دوستانه اسلامی که در مدرسه تخصصی حقوق همراه با مقررات اسلامی و بین‌المللی به آن پرداخته می‌شود توأم با نگاه کرامت انسانی است که باید بیش از پیش به این مسئله توجه کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بار علمی این مدرسه تخصصی را محتوایی‌تر ‌کنیم در حال رایزنی هستیم تا از هلال‌احمر و یا صلیب سرخ جهانی که مسئولیت خاصی در زمینه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی و جنگ‌ها دارند دعوت کنیم در این مدرسه حضور یابند.

دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق با بیان اینکه چهارمین مدرسه تخصصی حقوق از روز چهارشنبه ششم دی ‌ماه سال جاری آغاز شده و تا روز جمعه هشت دی ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مدرسه تخصصی می‌توانند با مراجعه به آدرس http://fa.mulc.ir و با رعایت مقررات و شرایط ذکر شده حضور خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/78005/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول