اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی زلزله ارسباران و گسل تبریز انجام گرفت

دعوت رسمی شهردار تبریز از استاد برجسته زلزله‌شناسی ژاپن

خبرگزاری فارس: شهرداری تبریز از پرفسور کازوهیکو کاواشیما استاد برجسته بین‌المللی در رشته مهندسی عمران انستیتو تکنولوژی توکیو کشور ژاپن برای بررسی مناطق زلزله‌خیز شهر تبریز دعوت به عمل آورد.

دعوت رسمی شهردار تبریز از استاد برجسته زلزله‌شناسی ژاپن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  شهردار تبریز خاطرنشان کرد: پرفسور کازوهیکو کاواشیما استاد برجسته بین‌المللی در رشته مهندسی عمران انستیتو تکنولوژی توکیو هفته آینده برای بررسی و مطالعه زلزله اخیر منطقه ارسباران و تاثیر آن بر گسل‌های شهر تبریز به این شهر سفر خواهد کرد.

علیرضا نوین ادامه داد: همچنین شهرداری تبریز به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال که دوم و سوم اسفند‌ماه توسط شهرداری تبریز برگزار می‌شود، با برپایی کارگاه‌های تخصصی مختلف در زمینه مهندسی زلزله، بهسازی و مقاوم‌سازی، از تجربیات پرفسور کازوهیکو کاواشیما در مدت حضور در کلانشهر تبریز استفاده خواهد کرد.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری، نخستین کنفرانس ملی بهسازی و مقاوم‌سازی بافت شهری در مجاورت گسل‌های فعال تاکید کرد: این کنفرانس در محورهای ارزیابی آسیب‌پذیری لرزه‌ای سازه‌ها، ترمیم، نوسازی و مقاوم‌سازی سازه‌ها، بهسازی و مقاوم‌سازی سازه‌های تاریخی و فرسوده شهری در مقابل زمین‌لرزه‌ها، ژئوتکنیک لرزه‌ای و مطالعه رفتار گسل‌های فعال، شریان‌های حیاتی، سازه‌های غیرساختمانی و صنعتی، آنالیز خطر و مدیریت بحران و کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی زلزله برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هدف از این کنفرانس توجه به نحوه طراحی و اجرای انواع سازه‌ها، بهسازی و مقاوم‌سازی ابنیه‌های شهری است تا باعث کاهش خطرات اینگونه حوادث باشیم.

پروفسور کازوهیکو کاواشیما استاد برجسته بین‌المللی در رشته مهندسی عمران انستیتو تکنولوژی توکیو از کشور ژاپن است. وی تحصیلات مقطع لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه ناگویا ژاپن به ترتیب در سال‌های 1970 و 1972 دریافت کرده است.

کاواشیما تحصیلات خود را  در سطح دکترا در سال 1980 از دانشگاه ناگویا اخذ کرد. پس از آن در زمینه‌های تحقیقاتی به خصوص ساخت و ساز با سازمان‌های مختلف همکاری کرده و در توسعه تکنیک‌ها و تحقیقات در ارتباط با طراحی لرزه‌ای زیرساخت‌های شهری نقش مهمی را ایفا کرد.

در حال حاضر پروفسور کاواشیما به عنوان رئیس کمیته طراحی لرزه‌ای سازمان راه کشور ژاپن است و در طرح‌های مختلف لرزه‌ای به خصوص طراحی لرزه‌ای شاهراه‌ها و پل‌ها از سال 1996- 1990 میلادی فعالیت چشمگیری کرده است.

وی همچنین در سال 1995 درجه استادی خود را از انستیتو تکنولوژی توکیو از کشور ژاپن دریافت کرد و علاقمندی بسیاری به ارزیابی اجزای سازه‌ها، طیف پاسخ لرزه‌ای پل‌ها، مقاوم‌سازی لرزه‌ای با استفاده از سیستم‌ها و روش‌های جدید، ایزوله کردن لرزه‌ای و یا کنترل نیروی فشاری و کششی پل‌ها با اجزای گوناگون دارد.

این استاد برجسته به عنوان رئیس و عضو انجمن مهندسین عمران ژاپن است و در کمیته‌ها و انجمن‌های سازمان مهندسی زلزله کشور ژاپن، انستیتو بتن کشور ژاپن، جامعه مهندسین مکانیک خاک و پی‌سازی کشور ژاپن، جامعه ارتقای مهندسی زلزله کشور ژاپن، انجمن مهندسین عمران آمریکا، انستیتو تحقیقات مهندسی زلزله کشور ژاپن و آکادمی مهندسی در کشور ژاپن‌ عضو است.

وی همچنین دارای افتخارات مهمی از جمله دریافت جایزه جوان‌ترین محقق در سال 1981 از جامعه مهندسین عمران ژاپن، جایزه تاناکا در سال 1991، جایزه یوشیدا در سال 1995 و جایزه از وزارت مسکن ژاپن برای رهبری و توسعه تکنیک در سال 1994 است.

پروفسور کازوهیکو کاواشیما نویسنده و همکار بیش از 250 مقاله فنی و تکنیکی در زمینه حرکت زمین، پاسخ لرزه‌ای، ارزیابی اجزای سازه‌ای و کنترل مقاوم سازه‌ها است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد و حجم طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی مصوب در بودجه سال جاری گفت: در لایحه بودجه امسال شهرداری تبریز، اجرای 611 طرح و پروژه عمرانی خدماتی بزرگ و کوچک مصوب شده بود که از این تعداد 432 پروژه زیر یک میلیارد تومان، 139 پروژه زیر 3 میلیارد تومان و 40 پروژه نیز بالای 3 میلیارد ریال بوده‌اند.

شهردار تبریز تصریح کرد: از مجموع 611 پروژه مصوب لایحه بودجه سال جاری، مراحل اجرایی 550 پروژه معادل 90 درصد پروژه‌های مصوب آغاز شده که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی در خاتمه از تلاش و عزم مدیریت شهری تبریز برای اتمام تمامی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی مصوب بودجه سال 91 تا خرداد‌ماه سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول