اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان خبر داد

هزینه 220 میلیارد ریالی برای تملک زمین‌های گاوازنگ زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های زنجان گفت: هزینه تملک زمین‌های اطراف منطقه گردشگری گاوازنگ در زنجان 220 میلیارد ریال است.

هزینه 220 میلیارد ریالی برای تملک زمین‌های گاوازنگ زنجان

محمد مهدی احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اجرای طرح‌ در منطقه نمونه تفریحی و گردشگری گاوازنگ در سه فاز تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرایی طرح گردشگری در منطقه گاوازنگ، 200 هکتار در دستور کار است، خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح‌ها به صورت پراکنده در این منطقه عملیاتی شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های زنجان با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح‌های قبلی در زمینه منطقه گاوازنگ مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: نتیجه‌ بررسی‌های به عمل آمده تغییر مسیر دسترسی به این منطقه تفریحی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور اجرای طرح‌های مورد نظر باید 80 هکتار از زمین‌های موجود در منطقه گاوازنگ تملک شود، اضافه کرد: برخی از زمین‌ها که منابع ملی هستند، در حال حاضر تملک شده است.

احمدیان با بیان اینکه در مجموع زیر سد خاکی گاوازنگ تا حد فاصل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین و از سمت راست تا دامنه ارتفاعات شرقی باید تملک شود، ادامه داد: در حال حاضر بخش‌های تملک شده تخریب شده است.

*احداث شهرک باغ ایرانی در زنجان

وی با اشاره به اینکه به منظور تملک و جابه‌جایی ساکنان روستای گاوازنگ با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، افزود: شهرک مسکونی تجاری باغ ایرانی نیز با هدف اسکان روستاییان مذکور و تامین منافع مالی آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان خاطرنشان کرد: احداث شهرک مسکونی و تجاری باغ ایرانی سبب اجرای طرح‌های زیر بنایی در منطقه گاوازنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه تملک روستای اطراف منطقه گاوازنگ 220 میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از 110 میلیارد ریال تملک صورت گرفته است.

احمدیان با اشاره به اینکه تملک زمین‌های منطقه گاوازنگ شامل زمین‌های مسکونی و کشاورزی می‌‌شود، یادآور شد: 40 میلیارد ریال از هزینه تملک‌ها به صورت نقدی و مابقی نیز به صورت زمین معوض پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: قسمت عمده تملک‌های صورت گرفته در هشت ماه اخیر به منظور اجرای بلوار اصلی گاوازنگ بوده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول