اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

نت‌سراهای گیلان بازدید میدانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از بازدید میدانی از نت‌سراهای استان خبر داد و گفت: با مدیران نت‌سراهایی که خدمات غیر مجاز ارائه داده و فعالیت‌های غیرقانونی انجام دهند طبق قانون جرایم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

نت‌سراهای گیلان بازدید میدانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در کارگاه آموزشی صنوف نت‌سرای گیلان به رویکرد بزهکاران اینترنتی در فضای مجازی و مشکلاتی که مجرمان سایبر به دلیل غفلت برخی مدیران کافی‌نت‌ها به وجود می‌آورند، اشاره کرد.

وی کارخواست‌های مشترک پلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان که به صورت رنگی با همت اداره نظارت بر اماکن عمومی چاپ شد و در اختیار مدیران نت‌سراها قرار گرفت را تشریح کرد و گفت: اجرای کارخواست‌های توزیع شده در ایجاد بستری امن و قابل اعتماد و اطمینان برای شهروندان و نا‌امن کردن نت‌سراها برای مجرمان اینترنتی بسیار تاثیر‌گذار و حیاتی است.

رئیس پلیس فتای گیلان توجه به راهکارهای علمی و عملی این پلیس را در تامین مطلوب امنیت کاربران دنیای دیجیتال تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: این راهکارها آنها را در برابر چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدهای دنیای مجازی واکسینه می‌کند.

وی از بازدید میدانی نت‌سراها با محوریت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان در آینده خبر داد و یادآور شد: با مدیران نت‌سراهایی که خدمات غیر مجاز ارائه داده و فعالیت‌های غیر قانونی انجام دهند، طبق قانون جرایم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در ادامه کارگاه مذکور اهمیت و حساسیت دفاتر خدمات اینترنت را از زوایای مختلف برای حاضران تشریح کرد و گفت: شاخص و معیار ارزیابی مدیران نت‌سراها، توجه و پایبندی آنها به ضوابط انتظامی و قوانین و مقررات جاری است.

محمد بهادریان به مقررات و ضوابط انتظامی مدون درباره واحدهای صنفی نت‌سرا و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن این ضوابط، موجب تجاوز سودجویان در حریم خصوصی افراد شده و ضربه‌های امنیتی و اقتصادی بر جامعه وارد می‌کند.

وی بر اشرافیت مدیران و متصدیان واحدهای صنفی نت‌سرا در حوزه کاری خود و شناسایی کاربران اینترنت و اشرافیت بر آنها اشاره کرد.

این مسئول خواستار هوشیاری و دقت‌نظر مدیران نت‌سراها بر موضوع امنیت و تحقق راهکارهای مشترک پلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی شد و تصریح کرد: نحوه ثبت مشخصات سرویس گیرنده، نصب دوربین مداربسته، تجهیز سامانه‌های مستقر در دفاتر خدمات اینترنت به نرم‌افزارهای امنیتی و به‌روز رسانی آن در پیشگیری از وقوع جرایم حوزه فتا بسیار مهم است.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول