اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از 10 هزار واحد مسکونی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 13 هزار خانه پی‌کنی شده که بیش از 10 هزار واحد از آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 10 هزار واحد مسکونی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در آیین تحویل 100 واحد بازسازی شده توسط ارتش جمهوری اسلامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وسعت 5 هزار و 500 کیلومتر مربعی حادثه زلزله در این استان تصریح کرد: مردم زلزله‌زده در این حادثه دیدند که نظام در شرایط سخت در کنار آنان است.

وی با اشاره به همبستگی مردم و دولت برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان تصریح کرد: دنیا مشاهده کرد که ملت ایران یکپارچه است و اگر نقطه‌ای از کشور از حادثه‌ای متاثر شود همه برای درمان آن بسیج می‌شوند.

علیرضابیگی حضور مقام معظم رهبری در میان زلزله‌زدگان در روزهای اولیه حادثه را آرامش خاطری برای مردم دانست و افزود: آن‌چه امروز دل مردم ما را گرم می‌کند این است که همه آمده‌اند تا ارسباران را بهتر و پررونق‌تر از گذشته بسازند و این حادثه به تعبیر رهبر انقلاب سکوی پرشی برای عمران و آبادانی منطقه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تعداد خانه‌های آسیب‌دیده در اثر زلزله را 18 هزار و 500 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 9 هزار و 500 واحد مربوط به ساکنان دائمی این مناطق است که امروز به فضل الهی بیش از 13 هزار خانه پی‌کنی شده و بیش از 10 هزار واحد از آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در سایه دوراندیشی و توجه دولت جمهوری اسلامی بیش از 12 هزار واحد نگهداری احشام نیز برای تامین معیشت پایدار مردم در این مناطق فراهم شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از 10 هزار اتاقک مخصوص نگهداری محصولات کشاورزی به عنوان حاشیه امنیت سکونت مردم در این مناطق تامین شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشارکت نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در مراحل مختلف امداد و نجات و بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت: آن‌چه از این حادثه به دست آمد دلبستگی ارتش و نیروهای مسلح به مردم بود و نشان داد که به برکت نظام اسلامی، ارتش در سخت‌ترین روزها در کنار مردم حضور داشته و مانند همه دستگاه‌های نظام ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه اتکای ما در این حادثه به نیروهای سازمان‌یافته بود، خاطرنشان کرد: لشکر 21 حمزه ارتش جمهوری اسلامی در مرحله امداد و نجات به خوبی عمل کرد و در ساعات اولیه که مردم مبهوت حادثه بودند گردان مهندسی ارتش با استفاده از تجربیات و آموزش‌های خود امکان حفاظت از احشام مردم زلزله‌زده را فراهم کرد.

علیرضابیگی به نقش ارتش در پوشش مخابراتی منطقه نیز اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی در مراحل بعدی هم قابلیت‌های خود را نشان داد و امروز در روستای عبدالجبار یکصد واحد مسکونی را به عنوان نماد دلبستگی ارتش به مردم تحویل می‌دهد.

وی با قدردانی از فرماندهان، سربازان و مهندسان ارتش جمهوری اسلامی به خاطر تلاش در مراحل مختلف امدادرسانی و بازسازی گفت: مردم منطقه قدردان این تلاش‌ها هستند.

100 واحد مسکونی بازسازی شده توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روستای عبدالجبار از توابع شهرستان هریس به ساکنان آنها تحویل داده شد. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول