اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش آنژیوگرافی مرکز قلب شهید مدنی تبریز صورت گرفت

کنترل فشار خون بالا با استفاده از امواج رادیوفرکونسی

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی کنترل فشار خون بالا با استفاده از امواج رادیوفرکونسی در بخش آنژیوگرافی بیمارستان قلب و عروق شهید مدنی انجام شد.

کنترل فشار خون بالا با استفاده از امواج رادیوفرکونسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید مدنی، صمد غفاری فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی مرکز قلب شهید مدنی اظهار کرد: از این روش در بیمارانی استفاده می‌شود که فشار خون آنها با وجود استفاده از سه داروی ضد فشار خون کماکان بالای 160 میلی‌متر جیوه است.

وی افزود: این عمل، با بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به جراحی باز انجام می‌شود که در طی آن مشابه آنژیوگرافی تشخیصی، کاتتر وارد شریان کلیه شده و با استفاده از امواج رادیوفرکونسی، تخریب اعصاب سمپاتیک شریان‌های کلیوی که در ایجاد یا تداوم پر فشاری خون دخالت دارند، صورت می‌گیرد.

غفاری ادامه داد: این عمل  معمولاً طی دو تا شش ماه باعث افت فشار خون در حد 30 میلی‌متر جیوه شده که در نتیجه آن کنترل فشار خون راحت‌تر و عوارض ناشی از آن و داروهای مصرفی بیمار نیز کاهش می‌یابد. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول