اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه سرکوب شدید معترضان

شاه بحرین از گفت‌وگو سخن گفت

خبرگزاری فارس: در سایه سرکوب بیش از یک سال و نیم معترضان در بحرین شاه این کشور در سخنانی از گفت‌وگو و سیاست درهای باز در بحرین سخن گفت.

شاه بحرین از گفت‌وگو سخن گفت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه در جریان دیدار با روسای هیئت‌های اعزامی به گفت‌وگوی منامه اظهار داشت: شیوه سیاست درهای باز ریشه در تاریخ و فرهنگ برجسته ما دارد و این موج همچنان در مسیر و تفکر ما برای دهه‌های آینده باقی خواهد ماند.

وی بر تلاش بحرین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای تقویت و توسعه توانمندی‌های دفاعی گروهی با هدف بازدارندگی یا مقابله با تهدیدهای امنیتی احتمالی تاکید و به اهمیت مرکزی گفت‌وگو برای حل و فصل مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: بحرین از زمان تاسیس خود در سال 1783 آمادگیش را برای اجرای نقش خود در تضمین به طور کلی امنیت منطقه و خصوصا منطقه خلیج فارس و مشارکت مثبت و موثر در محافظت از امنیت منطقه‌ای و توسعه ابراز داشته است.

شاه بحرین همچنین گفت: به طور کلی خاورمیانه و خصوصا خلیج فارس با چالش‌های امنیتی روبرو است با این وجود در طول سالها با همکاری دوستان و همپیمانان توانسته‌ایم با آنها مقابله کرده و اهداف خود در ارتباط با امنیت و ثبات و توسعه را تحقق بخشیم.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول