اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راننده لرستانی بیش از 40 میلیون تومان را به صاحبش برگرداند

خبرگزاری فارس: راننده مسافرکش لرستانی کیف جامانده مسافر را در ماشین که بیش از 40 میلیون تومان طلا و وجه نقد در آن وجود داشت را به صاحبش برگرداند.

راننده لرستانی بیش از 40 میلیون تومان را به صاحبش برگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در این روزها که هر روز در صفحات روزنامه، نشریات و سایت‌های خبری می‌بینیم و می‌خوانیم که افرادی به خاطر مبالغ ناچیز مرتکب به جنایت‌های فجیع می‌شوند اما افراد زیادی در این جامعه هم پیدا می‌شوند که دارای وجدانی بیدار و فکری آزاد از مسائل زودگذر دنیوی هستند که بیشتر وقت‌ها نفس کارشان عالی و جای تشکر و قدردانی دارد.

بیشتر وقت‌ها کارهای خوب آنان پنهانی انجام می‌‌شود و این کارهای خوب باید توسط رسانه‌ها و مردم دامن زده شود، تا در جامعه فراگیر و مورد توجه همگان قرار گیرد.

هفته گذشته یکی از این افراد آگاه و با وجدان بیدار و نیکوسرشت و نیک‌کردار در شهرستان خرم‌آباد به‌نام تیمور رشیدی با پیدا کردن وجه نقد و مقداری طلا با ارزش بیش از 40 میلیون تومان و تحویل آن به صاحبش نام خود را در زمره خوبان و پاکان و جوانمردان این دیار ثبت کرد.

تیمور رشیدی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: 12 آبان ماه که ضریح امام حسین(ع) در خرم‌آباد بود، یک خانم همراه فرزندش به عنوان مسافر سوار ماشین من شدند و بعد از پیاده شدن آنان متوجه شدم که یک کیف داخل ماشین جا مانده است.

وی افزود: ابتدا به کیف مشکوک شدم پس از بررسی دیدم که این کیف حاوی حدود 300 گرم طلا و تعدادی وجه نقد و یک گوشی است.

تیمور رشیدی که بعضی مواقع برای سرگرمی مشغول به جابه‌جا کردن مسافر در سطح شهر خرم‌آباد می‌شود و شغل او آزاد است، گفت: من بدون دریافت هیچ گونه وجه و پاداشی و حتی کرایه این کیف را با تمام متعلقاتش تحویل صاحبش دادم.

وی که دارای یک خانواده پنج نفره است، گفت: خداوند به من سلامتی داده و باید از راه حلال مانند پدرانمان نان‌آور خانه باشیم، من اگر این طلاها و مبالغ را می‌بردم، فقط خانواده خودم شاید برای مقطعی خوشحال می‌شدند، اما با تحویل آن خانواده خودم و صاحب طلاها و جامعه و مهم‌تر از همه خداوند منان را خوشحال کردم و من نیز از این همه رضایت و خوشحالی لذت می‌برم و این لذت را با هیچ مادیاتی عوض نمی‌کنم و آن را قابل قیاس نمی‌دانم.

رشیدی خاطرنشان کرد: کسانی که مانند من با این مسئله روبه‌رو می‌شوند، باید در این فکر باشند که با این مال گمشده چه بلایی بر سر خانواده صاحب مال می‌آید و خود و خانواده‌اش را یک لحظه جای آن خانواده قرار دهد، آن وقت مطمئن باشید، مال را به صاحبش بر می‌گردانید.

در ادامه عبدالرضا جلیلی صاحب مال گم شده، در این خصوص گفت: همسرم و فرزندم برای زیارت ضریح امام حسین(ع) به بیرون از منزل رفته بودند و کیف پول و طلاها را گم می‌کند و حدود یک ساعت بعد آقای رشیدی تماس می‌گیرد و بدون هیچ گونه چشمداشت و پاداشی کیف را تحویل داد.

وی عنوان کرد: طبیعی است که ما برای مفقود شدن این کیف بسیار ناراحت شدیم اما کاری که رشیدی کرد، جای تقدیر و تشکر داشت.

وی ادامه داد جا دارد که من از طرف خودم و خانواده‌ام از رشیدی تشکر و قدردانی کنم و کار خوب شایسته او را ستایش می‌کنم و امیدوارم که ما هر روز شاهد انتشار کارهای خوب در رسانه‌ها باشیم و من نیز از رسانه‌ها می‌خواهم که در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای‌پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول