اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

رشد 48 درصدی اعتبارات عمرانی برخوار

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: سهم اعتبارات این شهرستان از استان 2.6 درصد را شامل می‌شود که امسال رشد اعتبارات عمرانی آن 48 درصد افزایش داشته است.

رشد 48 درصدی اعتبارات عمرانی برخوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در جلسه شورای اداری شهرستان برخوار با اشاره به اینکه شهرستان برخوار شهر صنعتی است، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل همین خصوصیت مهاجر پذیری و نیز صنعتی بودن به نوعی سرریز جمعیت شهر اصفهان را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان با وجود کارگاه‌های صنعتی نمی‌تواند به منطقه اقتصادی ویژه تبدیل شود، افزود: امروزه بیش از هر چیز باید به سرعت بخشیدن به مباحث توسعه‌ای این منطقه فکر کرد.

استاندار اصفهان با تاکید به اولویت قرار گرفتن پروژه‌های مهر ماندگار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: تبدیل شدن به قطب منطقه اقتصادی مصوبه هیئت دولت را لازم دارد و باید همه جوانب چنین طرحی سنجیده شود.

* طرح 33 مصوبه در شورای اداری شهرستان برخوار

وی در ادامه به 33 مصوبه شورای اداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: منطقه برخوار بیش از اینکه نیاز به توسعه صنعتی نیاز داشته باشد، نیازمند افزایش فرهنگ عمومی مردم منطقه است.

ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه سکونت اتباع افاغنه و نیز قومیت‌های دیگر موجب افزایش مشکلات فرهنگی در این منطقه شده است، اضافه کرد: باید فکری برای رفع مشکلات اجتماعی، روحی و فکری مردم این منطقه کرد.

وی افزود: حق مردم منطقه مغفول شده است چرا که این شهرستان با وجود کم‌ترین فاصله با شهر اصفهان اما محروم‌تر از برخی شهرستان‌های دور استان است.

* افزایش 48 درصدی اعتبارات در برخوار

استاندار اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به اعتبارات این شهرستان اشاره کرد و گفت: سهم اعتبارات این شهرستان از استان 2.6 درصد را شامل می‌شود که امسال رشد اعتبارات عمرانی آن 48 درصد افزایش داشته است.

وی میانگین رشد اعتبارات این شهرستان از سهم کشوری را 27 درصد و میانگین استانی را 26 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین سهم اعتبارات استانی این شهرستان رشد قابل قبولی دارد.

ذاکراصفهانی به مصوبات این شهرستان را 153 پروژه دانست و اظهار کرد: در این شهرستان 93 درصد مصوبات محقق، در دست اقدام و پیگیری و هفت درصد متوقف مانده است.

وی گفت: از 3 هزار و 300 نفر اشتغال استان، 9 هزار و 590 شغل محقق شده که رشدی معادل 233 درصد در تحقق اشتغال بوده است.

استاندار اصفهان افزود: 27 درصد تعهد اشتغال سال جاری از 48 درصد محق شده است که باید در این زمینه نیز سرعت زیادتری بخشید.

* 20 هزار نفر در 251 واحد صنعتی برخوار مشغول به کار هستند

وی با بیان اینکه 251 واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: 20 هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.

ذاکراصفهانی به وضعیت بهداشتی و کشاورزی این منطقه اشاره کرد و گفت: این شهرستان از 31 پزشک در سال 84 اکنون به 51 پزشک در سال 91 رسیده است.

وی ساماندهی ادارات و اماکن را در این شهرستان امری جدی دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید نگاه بخشی داشته  بلکه باید در ارتقای شهر سهیم باشند.

استاندار اصفهان با تاکید به اینکه طرح جامع این شهرستان یکی از دغدغه‌های مهم استان است، گفت: تدابیر خاصی باید برای کوره‌های آجرپزی و رفع آلاینده‌های این شهر در نظر گرفت چرا که سرمایه گذاران این بخش نیز با شکل دادن کارگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی حاضر به تعطیلی نیستند.

وی همچنین در این جلسه از تصویب مرکز مشاوره ساختمان و تجهیز آن توسط استانداری در شهرستان برخوار خبر داد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول