اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با ارسال نامه به شورای امنیت

دمشق: تحت هیچ شرایطی از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: دولت سوریه امروز بار دیگر تاکید کرد که هرگز از سلاح شیمیایی در صورت وجود آن تحت هیچ شرایطی استفاده نخواهد کرد.

دمشق: تحت هیچ شرایطی از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه های سوریه، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه مشابه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: دولت آمریکا در طول امسال به طرح ادعاها درباره احتمال استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی در بحران کنونی پرداخته است و ما بارها از طریق کانال های دیپلماتیک و به طور علنی تاکید کرده‌ایم که سوریه هرگز از سلاح شیمیایی در صورت وجود تحت هیچ شرایطی استفاده نخواهد کرد زیرا از ملت خود در مقابل تروریسم مورد حمایت کشورهای شناخته شده ای که آمریکا در صدر آنها قرار دارد، دفاع می‌کند.

وزارت خارجه سوریه گفت: نگرانی جدی ما در قبال این اخبار منتشره در رسانه ها این است که برخی از کشورهای حامی تروریست ها و تروریسم سلاحی شیمیایی را به گروههای مسلح تروریست بدهند و ادعا کنند که این دولت سوریه است که از این سلاح ها استفاده کرده است.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه خود آورده است: روزنامه «یورت» ترکیه اطلاعاتی را فاش کرد که نشان می دهد عناصر شبکه القاعده درحال ساخت سلاح های شیمیایی در یک آزمایشگاه در نزدیک شهر «غازی عنتاب» ترکیه هستند و تهدید می‌کنند که آن را علیه غیرنظامیان سوری بکار خواهند برد و این روزنامه اشاره کرده است که بخش‌های ویدئویی منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی شیوه ساخت گازهای سمی از مواد شیمیایی را نشان می‌دهد که شبکه القاعده از یک شرکت ترکیه‌ای آن را تامین کرده است و روی موجودات زنده آزمایش شده است.

در دو نامه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: دولت سوریه بر اساس تاکید خود بر محافظت از جان ملت سوریه از هیئت ناظران سازمان ملل متحد در جریان کارش در سوریه خواست تا از یک کارخانه بخش خصوصی در شرق شهر حلب که ماده کلر تولید می‌کند بازدید و تامین امنیت آن را به عهده بگیرد زیرا گروههای تروریستی در آن زمان برای کنترل بر این کارخانه برنامه ریزی می کردند اما هیئت ناظران نتوانستند این کار را انجام دهند زیرا تروریست ها به سمت اعضای هیئت هنگام تلاش برای بازدید کارخانه تیراندازی کردند.

وزارت امور خارجه سوریه گفت: گروههای تروریستی – درپی حمله (رسانه ای) آمریکایی و غربی اخیر - این کارخانه حاوی چندین تن ماده سمی کلر را به کنترل خود درآورده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول