اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زمینه‌سازی برای حمله نظامی به دمشق

گاردین: سلاح‌های شیمیایی سوریه نقش سلاح‌های کشتارجمعی عراق را بازی می‌کنند

خبرگزاری فارس: روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که آمریکا با انتشار شایعاتی درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه به دنبال زمینه سازی برای حمله نظامی به این کشور است.

گاردین: سلاح‌های شیمیایی سوریه نقش سلاح‌های کشتارجمعی عراق را بازی می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از گاردین، انتشار سراسیمه اطلاعاتی از پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا که سوریه را متهم به آمادگی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی می‌کند با این هدف صورت گرفت که برای اقدام نظامی علیه حکومت «بشار اسد» پی ریزی و پیش شرط‌های لازم انجام شود. 

براساس این گزارش، ادعای آمریکا علیه سوریه از سوی روسیه که متحد اصلی دمشق محسوب می‌شود به عنوان پیش شرطی برای افزایش فشارها علیه دولت سوریه و استفاده از نیروی نظامی علیه این کشور قلمداد شد.

براساس این گزارش، اخیرا شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا به نقل از یک منبع بی نام گزارش داد که سوریه درحال بارگیری و انتقال تسلیحات شیمیایی است و بشار اسد آماده است از آنها علیه مردم خود استفاده کند.

این ادعای ان بی سی توسط روزنامه نیویورک تایمز نیز تکرار شد و به نقل از یک منبع ناشناس دیگر این موضوع گسترش یافت.

طبق گزارش ان بی سی ارتش سوریه منتظر دستور نهایی بشار اسد برای استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: شبکه خبری «سی ان ان» روز جمعه به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد که آمریکا گزینه‌های نظامی خود را برای حملات بالقوه علیه سوریه طراحی و به روز کرده است.

سی ان ان همچنین به نقل از پنتاگون گفت که اگر «باراک اوباما» دستور دهد و در صورت نیاز از همه قدرت نظامی خود در منطقه علیه رژیم سوریه استفاده می‌کند.

این درحالیست که به ترتیب لئون پانتا وزیر دفاع، هیلاری کلینتون وزیر خارجه و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به دولت سوریه درباره عواقب استفاده از سلاح‌های شیمیایی هشدار دادند.

گاردین در این زمینه نوشت: هنوز کاملا مشخص نیست که آیا پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در زمینه انتشار این اطلاعات هماهنگ بوده‌اند، اما مشخص است که کاخ سفید قصد دارد فشار به سوریه و به ویژه روسیه متحد اصلی دمشق را افزایش دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته جاری گفت: واشنگتن درباره سلاح‌های شیمیایی صحبت می‌کند که اصلا وجود ندارند. این حربه شبیه به ادعای آمریکا قبل از حمله به عراق در سال 2003 است.

گاردین افزود: ادعای تهدید سلاح‌های شیمیایی از سوی «آندره فو راسموسن» دبیر کل ناتو هم برای استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه هم مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول