اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة-54

حجازی: اثر کاروان سفینة النجاة برابر چند سال فعالیت فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با اشاره به تلاش‌های دشمنان نظام برای تغییر باورها در مناطق مختلف کشور گفت: کاروان سفینة النجاة چندین سال کار فرهنگی را در چند روز انجام داد.

حجازی: اثر کاروان سفینة النجاة برابر چند سال فعالیت فرهنگی است

سید جعفر حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة النجاة، با اشاره به استقبال با شکوه مردم اهواز از ضریح اباعبدالله الحسین(ع) گفت: من از ابتدای انقلاب تاکنون چنین جمعیتی را در هیچ مراسمی ندیده بودم.

وی با بیان اینکه مردم در اهواز خود را از سه روز قبل مهیای ورود ضریح مطهر اباعبدالله کرده بودند افزود: مردم طی این سه روز هر روز از صبح در طول مسیر می‌نشستند تا کارون از راه برسد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه من هنوز چنین رویدادی را تجربه نکرده‌ام افزود: این حرکت یک کار تاریخی و بی‌نظیر است که مردم سه روز بیایند و در انتظار بنشینند.

وی اظهار کرد: در روز استقبال با وجود اینکه ساعت ورود ضریح مطهر هفت صبح اعلام شده بود مردم قبل از اذان صبح با وجود تاریکی هوا به خیابان‌ها آمده بودند.

حجازی گفت: بسیاری از مردم شب را تا صبح در خیابان گذراندند و هر چه به زمان ورود ضریح مطهر نزدیک‌تر می‌شدیم بر تعداد مردم افزوده می‌شد.

وی با بیان اینکه ما فکر می‌کردیم مردم را می‌شناسیم، اظهار داشت: در سفر کاروان سفینة النجاة مردم با حضور پرشور و با شکوه خود به ما آموختند که با وجود تمام مشکلات، عشق و ارادت آنها به امام حسین(ع) پایان ندارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این استقبال بی‌نظیر چیزی جز ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا نیست گفت: مردم همه چیزشان را گذاشتند و برای استقبال به میدان آمدند و امیدواریم بدرقه خوبی نیز از این ضریح مطهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمتر کسی فکر می‌کرد در استقبال از ضریح مطهر در طول مسیر چنین استقبال بی‌نظیری رخ دهد یادآور شد: این حادثه به عنوان برگ زرینی در تاریخ نظام و انقلاب ثبت خواهد شد.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دشمنان نظام برای تغییر باورها در مناطق مختلف کشور یادآور شد: کاروان سفینة النجاة چندین سال کار فرهنگی را در چند روز انجام داد.

وی تاکید کرد: در حقیقت کاروان سفینة النجاة و ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و ابراز احساسات بی‌نظیر مردم در مراسم استقبال، آینده استان را تضمین کرد و ضمانتی برای ادامه پایداری استان در راه امام حسین(ع) و اهل بیت شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه معاندان نظام هم که دنبال برنامه‌هایی بودند با دیدن صحنه‌های با شکوه استقبال مردم مأیوس شدند، ابراز داشت: ما نیز این صحنه‌ها را به طور مکرر از طریق رسانه‌ها نشان خواهیم داد تا آنها که ندیده‌اند نظاره‌گر عشق و علاقه مردم باشند.

وی با بیان اینکه کاروان سفینة النجاة هم برای خودی‌ها و هم برای خود‌ها عبرت به همراه دارد، یادآور شد: ان‌شاءالله بتوانیم حداکثر استفاده را از این واقعه تاریخی انجام دهیم و در این زمینه از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما استفاده خواهیم کرد.

حجازی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی ابراز داشت: تا قبل از سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، رسانه‌های خارجی به گونه‌ای القا می‌کردند که با فشارهای اقتصادی مردم دچار تزلزل شده‌اند و ظاهراً در وضعیت خوبی قرار نداشتیم.

وی افزود: اما با سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و آن استقبال بی‌نظیر و کم‌نظیر مردم، این رسانه‌ها سکوت اختیار کردند، فضا عوض شد و تمام تهدیدات را به مذاکره تبدیل کرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد نقش معنوی مردم که از ابتدا امام خمینی آن را پایه‌گذاری کرد و مقام معظم رهبری با تدابیر حکیمانه آن را تقویت کردند، بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این مردم پشتوانه اصلی انقلاب هستند و حضور آنها در صحنه دشمن را مأیوس می‌کند، تصریح کرد: من مطمئن هستم آنها که به دنبال تجزیه‌طلبی و اهداف دیگری بودند پیام استقبال بی‌نظیر مردم از ضریح اباعبدالله الحسین(ع) را خواهند گرفت.

حجازی با بیان اینکه مردم پاسخ همه تبلیغات سوء دشمنان را در خصوص ضریح مطهر داده‌اند، اظهار کرد: مردم نشان دادند که برای ابراز ارادت، علاقه و محبت نسبت به اباعبدالله این‌گونه شور و حرارت دارند.

وی با اشاره به اینکه این حرکت مردم تأثیر خود را خواهد گذاشت و ما بعد از این هم خواهیم دید فضا در صحنه بین‌المللی تغییر خواهد کرد، یادآور شد: استقبال بی‌نظیر از ضریح مطهر اباعبدالله تعهد ما را به مردم بیشتر کرد زیرا این مردم ثروت کشور هستند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه ما باید در این برنامه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم گفت: همان طور که ما در محرم کار کردیم و جواب گرفتیم باید در این گونه برنامه‌ها بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کنیم زیرا این کارها انقلاب و نظام را تضمین می‌کند.

وی گفت: با حضور بی‌نظیر مردم در مراسم استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) مسئولیت ما نیز در رفع مشکلات مردم و فراهم آوردن برنامه‌های فرهنگی برای آنها بیشتر از گذشته شد.

انتهای پیام/78010/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول