اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

حزب‌الله دیگری در سوریه شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از تشکیل حزب‌اللهی دیگر به واسطه عمق مکتب شیعه در بین مردم سوریه خبر داد.

حزب‌الله دیگری در سوریه شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی صبح امروز در هفتمین یادواره شهدای استان قزوین با عنوان لاله‌های عاشورایی در مکتب‌الزهرای قزوین اظهار داشت: موضوعات مهمی در حادثه کربلا وجود دارد که از ابعاد مختلف قابل واکاوی است و مهم‌ترین این مباحث خانواده است.

وی افزود: خانواده، مادر خوب و پدر خوب در آینده انسان‌ها ارزشمند و تأثیرگذار بوده و همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مادر نقش اساسی در آینده هر فرد ایفا می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در روایات مختلف بر تأثیرگذاری خانواده در آینده افراد تأکید شده تصریح کرد: همان طور که در روایات نیز آمده باید در انتخاب همسر نیز دقت ویژه‌ای داشت و خانواده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

حسینی با اشاره به نقش ام‌البنین مادر حضرت عباس (ع) در حادثه کربلا ابراز داشت: علت اینکه حضرت ابوالفضل (ع) هیچگاه امام حسین (ع) را برادر خطاب نکرده و برای وی تعیین تکلیف نکرد تربیت خانوادگی او بود که از این بزرگوار نشأت می‌گیرد به طوری که ام‌البنین در کربلا حضور نداشت، ولی با تربیت خود اثرگذاری لازم را در آن حادثه ایفا کرد.

حسینی تشریح کرد: بسیاری از افراد پیش از وقوع حادثه کربلا به امام حسین (ع) گفته بودند که به سوی کربلا نرود، ولی حضرت عباس (ع) از آنجا که با تربیت صحیح خانوادگی بزرگ شده بود مطیع امر امام حسین (ع) بوده و هیچگاه در برابر امر ایشان نافرمانی نکرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز در بین جوامع توجه لازم به مادر بودن نمی‌شود در صورتی که نباید مقام مادر را کوچک کرده و آن را با شغل سنجید.

وی خاطرنشان کرد: باید این مسئله تبدیل به ارزش شود که دختری که مادر می‌شود ارزشمند است و در این راستا در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

این مسئول دومین موضوع مهم را که در حادثه کربلا و در طول تاریخ تأثیرگذار است لقمه حلال دانست و تأکید کرد: لقمه حرام به زندگی انسان آتش می‌زند به طوری که امام حسین (ع) نیز در حادثه عاشورا این مطلب را خطاب به کسانی که به صحبت‌های ایشان گوش فرا نمی‌دادند اعلام کردند.

حسینی با بیان اینکه لقمه حلال با دو هزار نماز مستحبی برابری می‌کند یادآور شد: با بررسی و واکاوی خانواده شهدا به اهمیت لقمه حلال پی برده و تأثیر آن را بر زندگی افراد مشاهده می‌کنیم.

وی، آگاهی، بینش و بصیرت را سومین عامل تأثیرگذار در این راستا دانست و عنوان کرد: افراد زیادی با عنوان توابین پس از حادثه کربلا که تعدادشان قریب به 4 هزار نفر بود به جنگ بایزید رفته و در این راه کشته شدند، ولی آن تأثیر لازم را نداشت زیرا به موقع و در زمان خودش انجام نشده بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در تحریم‌ها باید مردم، دولت و مجلس بدانند که دشمن چه می‌کند و به دنبال چیست؛ زیرا دشمنان با مکتب عاشورا و امام حسین (ع) مخالفند.

این مسئول ادامه داد: امروز تنها راه حل برای برطرف شدن مسائل سوریه بازگشتن آرامش و برگزاری انتخابات توسط خود مردم است ولی آمریکا که می‌داند نظر مردم نیز همان بشار اسد است به دنبال ایجاد آشوب و فتنه در این کشور است.

حسینی اعلام کرد: امروز حزب‌الله دیگری در سوریه در حال شکل‌گیری است به طوری که دعای کمیل و زیارت عاشورا بین سوری‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به غزه اشتباه بزرگی را مرتکب شد و با پیروزی فلسطینی‌ها در جنگ هشت روزه جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده خود در مسائل جهانی را اثبات و قدرت خود را به رخ مستکبران کشاند به طوری که امروز بازگشایی گذرگاه رفح و عدم ترور فرماندهان از موضوعاتی است که فلسطینی‌ها پس از پیروزی بر رژیم صهیونیستی به آن دست یافتند.

این مسئول با تشریح مباحث انرژی هسته‌ای در طول دوره اصلاحات و دولت نهم و دهم هر گونه عقب‌نشینی در این راستا را به ضرر ملت دانست و یادآور شد: همان طور که در دوران اصلاحات از موضع خود درباره انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی کرده و به خواسته‌های خود نرسیدیم امروز باید در این خصوص پافشاری کنیم چرا که خون دانشمندانی همچون شهید شهریاری که به واقع یک نابغه بود انرژی هسته‌ای را آبیاری می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی سه شرط برداشتن تحریم، تأمین سوخت 20 درصد و همچنین توسعه انرژی هسته‌ای را از جمله خواسته‌هایی دانست که ایران به دنبال آن است و متذکر شد: با توجه به نظرسنجی‌های در سطح شهرهای بزرگ کشور 67 درصد از ملت ایران خواهان انرژی هسته‌ای هستند و این مهم نشان می‌دهد که ملت ایران ملت ذلت‌پذیری نیست.

حسینی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با این قدمت طولانی خود هیبت آمریکا را شکسته و در برابر این ظالم و قلدر ایستاده که ایستادگی در برابر قلدر نیز هزینه دارد.

وی در پایان با اشاره به مسائل اقتصادی روز اذعان داشت: تحریم، بی‌تدبیری و دلالان سه عامل تأثیرگذار در مشکلات اقتصادی کشور هستند که می‌توان با مدیریت صحیح این وضعیت را مدیریت کرد.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول