اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‏الله صدیقی

مراسم بزرگداشت آیت‏الله سعادت‏پرور در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: هشتمین سالروز درگذشت آیت‏الله سعادت‌پرور با سخنرانی آیت‏الله صدیقی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت آیت‏الله سعادت‏پرور در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و برخی از شخصیت‏های استانی برگزار شد، جمع کثیری از طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند و یاد و خاطره آن استاد اخلاق را گرامی داشتند.

آیت‏الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران این مراسم با بیان اینکه مبلغان دینی انسان‏هایی هستند که خود به خداوند نزدیک بوده و سعی دارند دیگران را نیز در این مسیر راهنمایی و هدایت کنند، گفت: مبلغ دینی باید از خویشتن خویش گذشته و تنها خداوند را مد نظر داشته باشد تا بتواند تکالیفی را که بر دوش گرفته به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به سیره اخلاقی و علمی آیت‏الله سعادت‌پرور خاطرنشان کرد: ایشان از جمله افرادی بود که زندگی‌اش ارزشمند و عمرش با برکت بود چراکه به وسیله گفتار و عملش دیگران را به سمت خداوند و عمل صالح تشویق می‌کرد.

آیت‏الله علی پهلوانی تهرانی (سعادت‏پرور)، در سال 1305 هجری شمسی در تهران متولد شد و در نوجوانی به حلقه درس مرحوم شیخ محمد زاهد وارد شد. سپس از محضر مرحوم آیت‏الله حاج شیخ علی‏اکبر برهان دروس مقدماتی حوزه را فراگرفت و راهی شهر مقدس قم شد و در محضر اساتید بزرگی چون مرحوم آیت‏الله سلطانی و مرحوم آیت‏الله‏ مرعشی نجفی، مکاسب و کفایه را خواند و سپس در درس خارج مرحوم حضرت آیت‏الله ‏العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) حاضر شد و تا مرحله اجتهاد پیش رفت.

آیت‏الله پهلوانی به ‏واسطه انجام دستورات اخلاقی و درک فیوضات روحانی مرحوم علامه، به درجاتی از عرفان و معنویت دست یافت که پس از رحلت علامه طباطبایی، برخی از شاگردان آن استاد فرزانه، با اصرار فراوان او را به عنوان استاد خود برگزیدند.

برخی از آثار به‏ یادگار مانده از آن سالک الی‏الله شامل مجموعه نفیس و گرانقدر شرح غزلیات حافظ با عنوان «جمال آفتاب»، قرآن و فطرت، «فروغ شهادت، تحقیقی نو در زمینه نهضت حسینی»، «سرالاسراء، شرح و تفسیر حدیث شریف معراج»، معارف ادعیه، «رازدل، تقریر بیانات مرحوم علامه طباطبایی در شرح گلشن ‏راز» اثر مرحوم شبستری و «پاسداران حریم عشق، مجموعه 20 جلدی کلمات عرفا» بارها مجدداً چاپ شده است.

سرانجام در سحرگاه پنج‏شنبه دوازدهم شوال 1425 برابر با پنجم مرداد 1383 قلب این عالم برجسته اخلاق از کار ایستاد و روح پر فتوحش در نزد پروردگار جای گرفت.

انتهای ‌پیام/78004/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول