اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آمریکا جبهه «النصره» سوریه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: آمریکا و برخی کشورهای غربی در صدد هستند جبهه «النصره» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

آمریکا جبهه «النصره» سوریه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی که بیم دارند تندروهای اسلامگرا بر مخالفان مسلح سوریه تسلط یابند، در صدد هستند جبهه «النصره» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

یک منبع دیپلماتیک آمریکایی نیز در این باره به روزنامه دیلی تلگراف گفت که پیش بینی می‌شود افزودن نام جبهه النصره به فهرست سازمان‌های تروریستی در کنفرانس دوستان ملت سوریه که مغرب هفته آینده میزبان آن خواهد بود، اعلام شود.

در این میان آمریکا و انگلیس و متحدان اروپایی و عربی آنان، بسته جدید کمک‌های مالی خود را در اختیار مخالفان سوری قرار داده‌اند.

به گفته این منبع دیپلماتیک، جبهه النصره و سایر سازمان‌های افراطی، هدایت جنگ علیه نظام بشار اسد را در دست گرفته و با استفاده از اقدامات تروریستی از جمله انفجار خودروهای بمب گذاری شده، برخی موسسات و ساختمان‌های دولتی سوریه را که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند، هدف قرار می‌دهند.

استفاده از خودروهای بمب گذاری شده به تاکتیک اصلی جبهه النصره و سایر گروه‌های تندرو در سوریه تبدیل شده و تاکنون صدها کشته برجای گذاشته است.

روزنامه دیلی تلگراف همچنین به نقل از «یاسر السباهی» از اعضای سرشناس النصره که در لبنان به سر می‌برد نوشت: این جبهه در مبارزات خود به اقداماتی نظیر انفجارهای تروریستی و سربریدن افراد روی آورده و داوطلبانی از کشورهای مختلف از جمله انگلیس در آن عضویت دارند.

به گفته السباهی، النصره در تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در سوریه و سراسر جهان عرب است و ایدئولوژی آن شبیه ایدئولژی القاعده است.

گفته می‌شود که السباهی بر ارسال سلاح و مبارزان خارجی به سوریه نظارت داشته و برادر او رهبری النصره در سوریه را برعهده دارد و عامل حمله به مناطق علوی نشین حمص شناخته شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول