اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از مبارزین پیش از انقلاب:

برخی نمی‌خواهند مبارزات و ایثارگری‌های ملت بازگو شود

خبرگزاری فارس: یک مبارزه پیش از انقلاب گفت: متأسفانه برخی از افراد وجدان بیداری نداشته و نمی‌خواهند مبارزات و ایثارگری‌های این ملت برای جوانان نسل امروز بازگو شود.

برخی نمی‌خواهند مبارزات و ایثارگری‌های ملت بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزت‌الله مطهری (عزت شاهی)‌ که به دعوت حزب مؤتلفه استان قزوین در مسجد شیخ الاسلام این شهر سخن می‌گفت، اظهار داشت: بنده پیش از انقلاب نیز به شهر قزوین سفر کرده و از نزدیک با افراد مؤمن، متعهد و انقلابی دیار قزوین آشنایی کامل دارم.

این فعال سیاسی پیش از انقلاب تصریح کرد: در استان قزوین نیروهای مبارز و انقلابی وجود دارد که نقش فعال و تأثیرگذاری در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند که نمونه بارز و برجسته این افراد انقلابی آقایان خاکساران و باروتی هستند که می‌توان از آنها نام برد.

مطهری بازگو کردن تاریخ را برای نسل نوجوان و جوان توسط فعالان انقلابی با اهمیت دانست و تأکید کرد: باید وقایع تاریخ این مملکت را در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حکومتی برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان بازگو کرد چرا که بیان این حقایق در جلوگیری از برخی از انحرافات می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این مبارز انقلابی با اشاره به وجدان بیدار برخی از افراد در بازگو کردن و روشن کردن نسل جوان در خصوص انقلاب اسلامی اذعان داشت: متأسفانه برخی از افراد وجدان بیدار نداشته و نمی‌خواهند مبارزات و ایثارگری‌های این ملت را برای جوانان بازگو کنند و حتی برخی از این افراد جوانان را به نظام و انقلاب بدبین می‌کنند که باید در این خصوص جوانان ما و خانواده‌ها در این زمینه هوشیار بوده و به فرزندان اطلاع و آگاهی لازم را بدهند.

مطهری به مبارزات خود در دوران رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و ابراز داشت: بنده در دوران مبارزات انقلاب و در به ثمر رسیدن این درخت تنومند از همرزمان و دوستان خود را در این راه پر‌فیض از دست داده و بارها نیز توسط ساواک تا مرز شهادت پیش رفته‌ام ولی این سعادت نصیب بنده نشد و خاطرات خود را در کتابی به چاپ رساندم تا جوانان از مبارزات فعالان انقلابی آگاهی اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد:‌ زمانی که می‌خواستیم برای پیروزی انقلاب نیرو جمع‌ کنیم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود حتی دو سال طول می‌کشید تا یک نفر را بتوانیم به جمع خود دعوت کنیم.

مطهری حفاظت از انقلاب را مهم دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده و در این راه شهدای والامقامی تقدیم نظام اسلامی شده است که باید قدردان شهدا و امام بوده و پشتیبان رهبر معظم انقلاب نیز باشیم.

این مبارز انقلابی پشتیبانی از ولایت و روحانیت را یکی از عوامل موفقیت و حفظ وحدت دانست و اظهار داشت: در نظام مقتدر جمهوری اسلامی ولایت حول محور روحانیت و ائمه جمعه موجب وحدت بوده و باید همیشه پشتیبان این ولایت و روحانیت باشیم که می‌تواند ما را از تمام خطرات مصون نگاه دارد.

مطهری یکی از عوامل انحراف نهضت آزادی را اسلام منهای روحانیت دانست و بیان کرد: یکی از اشکالاتی که نهضت آزادی و مجاهدین خلق دارند اسلام منهای روحانیت است زیرا آنها روحانیت را قبول نداشته و همین امر نیز موجب انحراف آنها شد که باید با درس‌گیری از عاقبت آنها بیش از پیش حول محور ولایت و روحانیت قرار گیریم.

مطهری ادامه داد: کسانی که پیش از انقلاب به انحراف رسیده‌اند هیچ‌گونه ارتباطی با روحانیت نداشتند و اگر ما نیز دین‌مان را حفظ نکنیم و مبارزات‌مان برای خدا نباشد به بن‌بست خواهیم رسید.

وی ارتباط با ائمه اطهار و ادعیه‌ها را در روحیه انسان بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: توسلات و راز و نیاز با خدا و ائمه اطهار مسئله‌ایی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده چرا که هرچه داریم از ائمه اطهار و این ادعیه‌های ارزشمند است.

این زندانی سیاسی پیش از انقلاب به شکنجه‌های ساواک بر روی مبارزان انقلابی اشاره و تشریح کرد: بسیاری از مبارزان انقلابی به خاطر ارتباط با این ادعیه‌ها و داشتن ایمان قوی توانستند ساواک رابه زانو درآورند که این مسئله نشأت گرفته از روحیه پاک این جوانان بود که توانستند پیروزی بزرگی را رقم بزنند.

مطهری همچنین به نقش حضرت زینب (س) در زنده‌ نگاه داشتن قیام امام حسین (ع) اشاره و ابراز داشت:‌ اگر حضرت زینب (س)‌ و امام سجاد (ع)‌ نبودند قیام عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد و این امام سجاد (ع)‌ و حضرت زینب (س)‌ بودند که در زمان اسارت توانستند با بصیرت خود روشنگری کنند.

مطهری همچنین به مطالب سایت‌های معاند و ضد انقلاب اشاره و تصریح کرد: باید با حفظ بصیریت و آگاهی و گوش ندادن به تحقیقات دروغین رسانه‌های ضدانقلاب و معاند و همچنین گوش فرا دادن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بتوانیم مثل همیشه نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده و برای ساختن ایران آباد و سرافراز تلاش کنیم.

گفتنی است: عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) در شهر خوانسار در خانواده‌ای مذهبی متولد و در به ثمر رسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بارها توسط ساواک دستگیر و مورد سخت‌‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفت که حتی در یک مورد نیز اعتراف نکرد و در بین سفاکان ساواک به مبارزی سرسخت معروف شده بود.

یادآور می‌شود: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و جمعی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب برگزار شد.

انتهای پیام/2667/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول