اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یک ‌مناظره دانشجویی در دانشگاه آزاد رشت

‌راه‌اندازی انقلاب مخملی در ایران با ترفند مذاکره‌

خبرگزاری فارس: مناظره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

‌راه‌اندازی انقلاب مخملی در ایران با ترفند مذاکره‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کرسی آزاد اندیشی و مناظره دانشجویی با موضوع «رابطه با آمریکا آری یا خیر» با حضور جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

در این مناظره دو نفر از فعالان و دانشجویان رشته علوم سیاسی واحد رشت با موضوع مخالف و موافق با برقراری رابطه با آمریکا با یکدیگر بحث و مناظره کردند.

حسین شریفی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی واحد رشت نیز در این برنامه به عنوان کارشناس حضور داشت.

امین زمان‌پور دانشجوی رشته کارشناسی علوم سیاسی و مخالف رابطه با آمریکا در این مناظره با اشاره به بررسی دو دیدگاه ایدئولوژیکی و راهبردی در برقراری ارتباط با آمریکا اظهار کرد: معمولا در بحث ایجاد رابطه بین دو کشور به دلیل حفظ منافع ملی هر کشور برقراری روابط با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه عواملی مانند همدلی، هم‌نژادی و... را می‌توان متغیرهای مشترک برای برقراری ارتباط دو کشور با یکدیگر در نظر گرفت، افزود: در صورت وجود تفوت بین مبانی ایدئولوژیکی دو کشور با یکدیگر ایجاد رابطه غیر ممکن می‌شود.

زمان‌پور به وضعیت 60 سال پیش کشور شوروی سابق و ایجاد ارتباط این کشور با ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: شوروی سابق در زمان لنین با آمریکا رابطه نداشت اما به محض روی کار آمدن گورباچف و ایجاد رابطه با آمریکا به دلیل یکی نبودن مبانی ایدئولوژیکی دو کشور، سرانجام شوروی سابق از هم فرو پاشیده شد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه برای برقراری رابطه با یک کشور دیگر باید راهبردهای آن کشور را برای تعیین سطح روابط بین دو طرف برآورد کرد، ادامه داد: تشخیص اینکه طرف مقابل جزو کشورهای شریک، حریف، دشمن و یا رقیب باشد در تعیین سطح روابط دو کشور تاثیرگذار است.

وی نقش اوباما را به عنوان یک مجری و اجرا کننده در کشور آمریکا برای ارتباط با دیگر کشورها معرفی کرد و گفت: پشت اوباما بالغ بر دوهزار و 500 مرکز تحقیقاتی، راهبردی و اندیشکده‌های مختلف قرار دارد که برای سیاست، فرهنگ و امور داخلی کشورهای دیگر برنامه‌ریزی می‌کنند.

زمان‌پور با بیان اینکه آمریکا از برنامه‌ریزی در جزئی‌ترین موارد نیز فروگذار نمی‌کند، ابراز کرد: این کشور حتی برای مدل کفش‌ها و چهارپایه‌های ما نیز برنامه‌ریزی کرده و طرح ارائه می‌دهد تا در این موارد نیز نظر خود را دخیل کند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا به این نتیجه رسیده که برای تسلط بر ایران باید تمام راهبردهای 9 گانه جنگ را اجرا کند زیرا به قدرت ایران پی برده و جنگ نظامی را تنها راه تسلط بر این کشور نمی‌داند.

این کارشناس علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، راه‌اندازی جنگ نظامی، بمباران مراکز و پایگاه‌های هسته‌ای، راه اندازی انقلاب‌های مخملی در ایران را از جمله راهبردهای آمریکا در قبال ایران برشمرد و ابراز کرد: اینکه آمریکا در جنگ نیابتی قدرت را به رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران دهد، جوک خنده‌دار است.

وی با بیان اینکه در اسناد رسمی کاخ سفید راه‌اندازی انقلاب مخملی در ایران و اجیر کردن افرادی برای آشوب در کشور مانند ریگی و امثال آن نیز از دیگر توطئه‌های آمریکا برای سلطه بر ایران است، افزود: ایران در برابر تمام این راهبردها ایستادگی کرده و از پای ننشسته است.

زمان‌پور، تحریم‌ها به ویژه تحریم داروها برای بیماران خاص را از دیگر راهبردهای آمریکا در قبال ایران دانست و اذعان کرد: آیا رابطه با کشوری با چنین ایدئولوژئی صحیح است.

وی تصریح کرد: در کشوری که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، هنوز آزادی بیان حتی در حوزه علمی نیز وجود ندارد و اگر استاد یا دانشجویی در معتبرترین دانشگاه‌ها درباره نظریه داروینسم چیزی بگویند اخراج می‌شوند.

در این لحظه دانشجویان با تشویق‌های خود گفته‌های زمان‌پور را تصدیق کردند.

*آمریکا فرهنگ ایران را نشانه رفته است 

سیدجعفر منصوری دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و موافق رابطه با آمریکا نیز در مناظره مذکور با بیان اینکه ارتباط با آمریکا می‌تواند بسیاری از موانع را از سر راه بردارد، اظهار کرد: امروزه جهان تبدیل به یک دهکده کوچک جهانی با کدخدایی آمریکا شده است و هر یک از افراد می‌توانند تنها با فشار یک دکمه از صفحه موبایل در جیب خود به این دهکده متصل شوند و در چنین حالتی جنگ و خصومت بی‌معناست.

وی به بمباران ژاپن توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا چنین بلایی سر ایران نیاورده و ایران همواره از همسایه‌های اعراب خود بیشتر ضربه دیده تا آمریکا.

دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، افزود: بهتر است به حل مسائل و مشکلات داخلی خود بپردازیم و بعد درباره رابطه با آمریکا به بحث بنشینیم.

وی با اشاره به راهبرد تعریف سبک زندگی آمریکایی در ایران، ادامه داد: در صورت وقوع این امر کشور دچار آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری می‌شود زیرا با در نظر گرفتن اینکه بیشترین حقوق یک ایرانی برابر کمترین حقوق یک آمریکایی است این امر موجب افزایش بدبختی و گرفتاری در کشور می‌شود.

منصوری اضافه کرد: سبک زندگی آمریکایی یعنی خواستن بهترین‌ها و آخرین مدل‌ها که با اقتصاد مردم ما هم‌خوان نیست و این امر موجب افزایش و طلاق و دیگر مشکلات می‌شود.

وی، واردات دامن کوتاه به ایران را اوج بدبختی و فرهنگ‌زدگی دانست و یادآور شد: آمریکا با ما در حال جنگ نظامی نیست اما فرهنگ کشور را مورد حمله قرار داده زیرا سستی ما در برابر ارزش‌ها، او را به این نتیجه رسانده است.

انتهای پیام/84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول