اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

احداث 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده احداث شده و بیش از 12 هزار دستگاه کانکس در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

احداث 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، احمدعلیرضا بیگی صبح امروز در جمع مدیران بخش مهربان اظهار کرد: در ابتدای مطرح شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها برخی می‌گفتند که احمدی‌نژاد به دنبال رای آوردن است و قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای رای جمع کردن اجرا می‌کند و خوشحالیم که هدفمندی یارانه‌ها بعد از انتخابات صورت گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اعتقاد داریم که اگر می‌خواهیم عدالت را اجرا کنیم باید به هر نحوی به مردم کمک کنیم تا زندگی خود را مدیریت کنند و یکی از روش‌های کمک کردن به مردم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود.

دوباره قاچاق سوخت رونق می‌گیرد

بیگی تاکید کرد: معتقدیم افرادی که به هر نحوی زیاد انرژی مصرف می‌کنند باید هزینه آن را هم بپردازند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جلوگیری مجلس از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها افزود: امروز بسیاری از مردم در کشور از میزان پولی که بابت هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کردند گذران زندگی خود را سر و سامان داده بودند که توقف آن شیب قیمت در داخل و خارج ایجاد خواهد کرد که به زیان مردم خواهد بود.

بیگی تاکید کرد: این شیب قیمت منجر به رونق دوباره قاچاق سوخت می‌شود که گرانی دیگری به همراه خواهد داشت.

توقف هدفمندی یارانه‌ها بی‌شک تحمیل گرانی‌ها به دوش مردم است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توقف هدفمندی یارانه‌ها بی‌شک تحمیل گرانی‌ها به دوش مردم است و ثروت کشور در جیب افراد خاص دارای امتیاز ویژه قرار می‌گیرد.

بیگی افزود: با توقف هدفمندی یارانه‌ها شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی در داخل و خارج از کشور تفاوت قابل توجهی خواهد داشت که خود این موجب رشد قاچاق و خروج ثروت از کشور خواهد شد و نهایتا ما را ناچار خواهد کرد برای تامین نیاز انرژی به واردات روی بیاوریم و همین نیز موجب افزایش قیمت و تحمیل گرانی بر مردم می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی توقف هدفمندی یارانه‌ها را موجب از دست رفتن امکان مدیریت قیمت‌ها دانست و افزود: استدلال مجلس در این خصوص این بود که با وجود گرانی حاصل از افزایش قیمت ارز ناچار به این کار بودیم تا گرانی دیگری بر مردم تحمیل نشود در حالی که خود این توقف موجب می‌شود ثروت حاصل از افزایش قیمت‌ها به جای مردم به جیب افراد خاصی برود و البته برداشت برخی این بود که دولت با افزایش یارانه‌های نقدی قصد بهره‌برداری تبلیغاتی در انتخابات آینده را دارد و توقف مرحله دوم هدفمندی نیز با این تصور به تصویب رسید و این یک زنگ خطر است که مجلس به آن توجه نکرد.

بیگی با اشاره به این که اکنون موضوع انتخابات ریاست جمهوری بر تمام موضوعات جاری در کشور سایه انداخته است، افزود: حتی در زلزله آذربایجان تمام تلاش بر این بود که دولت جمهوری اسلامی ایران نخواهد توانست این موضوع را مدیریت کند و خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی و همراهی مردم توانستیم زلزله را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی از احداث 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که  10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده احداث شده و 12 هزار دستگاه اتاقک جایگزین چادرها شده است.

بیگی سفر مقام معظم رهبری  به مناطق زلزله‌زده را امید بخش دانست و تصریح کرد: دولت می‌توانست چادرها را به کانکس‌های اردوگاهی تبدیل کند ولی دکتر احمدی‌نژاد تاکید داشتند که سال 92 سال انتخابات است و اگر ما مردم را زیر کانکس‌ها ببریم در سال 92 به خاطر مسائل خاص انتخابات کسی به فکر زلزله‌زدگان نخواهد بود، ضمن آنکه زندگی اردوگاهی شرایط و مشکلات خاص خود را خواهد داشت که در شان ملت ایران نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که فقط 1.5 میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است، افزود: در این مدت بیش از 10 هزار واحد مسکونی احداث شده و بیش از 12 هزار دستگاه اتاقک در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است و در کنار آن موضوع واحدهای دامی مورد توجه قرار گرفته و سپاه پاسداران بیش از 7 هزار واحد دامی و بنیاد مسکن بیش از 4 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده احداث کرده است.

انتهای پیام/60008/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول