اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غیاثی در گفت‌و‌گو با فارس:

نظارتی در تعیین مبلغ ورودی‌های لیگ‌های کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: یکی از معضلات امروز ورزش این است که نظارتی بر عملکرد فدراسیون‌ها در خصوص هزینه‌های ورود به مسابقات لیگ‌های کشور وجود ندارد.

نظارتی در تعیین مبلغ ورودی‌های لیگ‌های کشور وجود ندارد

سیدمهدی غیاثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: فدراسیون کشتی خوب می‌داند به دلیل هزینه سنگینی که برای ثبت‌نام شرکت در لیگ برتر کشتی فرنگی از استان‌ها دریافت می‌کند، تیم‌ها از حضور در این رقابت‌ها استقبال نمی‌کنند اما همچنان بر دریافت هزینه سنگین ورودی پافشاری می‌کند، ضمن اینکه سایر تیم‌های ورزشی ما در لیگ‌های کشوری نیز با این مشکل مواجه هستند و این مهم نظارت دقیق معاونت ورزش وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بعد از چند سال کشتی قم قصد دارد امسال در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور شرکت کند اما متاسفانه فدراسیون کشتی برای مبلغ ورودی به این مسابقات 15 میلیون تومان مطالبه کرده که پرداخت این ورودی برای استانی که از هیچ حمایت بخش خصوصی و صنعتی برخوردار نیست، امکان ندارد.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: البته این مشکل را در سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز شاهد هستیم اما متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر عملکرد فدراسیون‌ها در این خصوص صورت نمی‌گیرد و در نهایت شاهد هستیم یا برخی استان‌ها از حضور تیم‌های خود در لیگ‌های کشور انصراف می‌دهند یا لیگ‌های ورزشی کشور هر سال با تعداد تیم‌های کمتر برگزار می‌شود.

وی در ادامه از کمبود حامیان مالی در قم خبر داد و تصریح کرد: امید است بین متولیان ورزش استان و صنایع علاقمند تعاملی دو طرفه صورت پذیرد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در ورزش از قبیل محبوبیت، شهرت، دیده‌ شدن، مقبولیت، صنایع به حضور در ورزش علاقمند شوند.

غیاثی عنوان داشت: حضور صنایع در ورزش قهرمانی موجب می‌شود تا صنایع با حضور در عرصه‌های مختلف ورزش و ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه ارتقاء بیش از پیش ورزش را فراهم کنند و خود نیز با بهره‌مندی از خدمات ارائه شده از جانب متولیان ورزش زمینه موفقیت در ترویج محصولات و خدمات خود را در جامعه ببینند تا زمینه توسعه بیش از پیش عرصه‌های ورزش، صنعت و اقتصاد را شاهد باشیم.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته ورزش و تفریحات سالم به عنوان یک صنعت بسیار مهم، عاملی موثر در رشد و توسعه اقتصاد ملی به شمار می‌رود و ما نیز در کشور باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

غیاثی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورزش چه از بعد عملی و چه از بعد نظری در تولید و مصرف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسی داشته است ولی ما در قم از کمبود حامی مالی و حمایت صنایع برخوردار هستیم.

انتهای پیام/78002/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول