اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عبور سیم برق از زیر بخاری روشن

خانه‌ای در رشت طعمه حریق شد

خبرگزاری فارس: یک باب منزل مسکونی در رشت به دلیل عبور سیم سیار برق از زیر بخاری روشن طعمه حریق شد.

خانه‌ای در رشت طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی رشت در جریان اطفای حریق مذکور اظهار کرد: صبح امروز به دنبال تماس تعدادی از شهروندان با سامانه سه رقمی 125 مبنی بر وقوع حریقی واقع در خیابان آیت­الله ضیابری رشت بلافاصله 17 دستگاه خودروی اطفاییه به همراه 45 نیرو در کمتر از سه دقیقه در محل حاضر شدند و نسبت به مهار و اطفای حریق اقدام کردند.

محمدعلی رفیعی، درباره دلیل آتش‌سوزی افزود: عبور سیم سیار برق از زیر بخاری روشن و اتصالی در آن موجب آتش‌سوزی شد و با سرایت به سقف و اتاق زیر شیروانی حریق وسیعی را ایجاد کرد.

وی وزش باد گرم را موجب سختی در مهار آتش دانست و تصریح کرد: با توجه به وزش باد گرم شدیدی که در گیلان آغاز شده است، مهار و اطفای حریق به­ منظور جلوگیری از سرایت آن به منازل مجاور با سختی انجام گرفت و با حضور تمام خودروها و نیروی عملیاتی این حریق پس از یک ساعت و 27 دقیقه اطفا شد.

این مسئول، میزان خسارت وارده را حدود 500 میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به افزایش حریق در هنگام وزش باد گرم گفت: در زمان وزش بادهای موسمی در گیلان به ویژه در شهر رشت و حومه­ آمار آتش‌سوزی افزایش می‌یابد.

وی، از دلایل عمده آتش‌سوزی را خارج از محدوده بودن مکان­های حریق مانند جنگل­های سراوان و لاکان و کمبود تجهیزات مرتبط مربوط به جنگل­ها و علفزارها ذکر کرد.

رفیعی با هشدار به شهروندان در هنگام وزش باد گرم تصریح کرد: در هنگام وزش باد گرم باید از روشن کردن منابع حرارتی شعله روباز در مجاورت اجسام قابل اشتعال خودداری شود و در هنگام ترک منزل تمام منابع حرارتی مانند بخاری، آبگرمکن و اجاق گاز خاموش شود.

وی اضافه کرد: در هنگام وزش باد شدید باید از تردد زیر سیم‌های برق، دیوارهای قدیمی ناایمن و ساختمان­های در حال احداث که امکان پرتاب اشیا و مصالح از آنها وجود دارد، خودداری شود.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی رشت، قرار دادن هر گونه اشیا مانند گلدان، ظروف شیشه‌ای و ... در لبه پنجره­ها و بالکن‌های ساختمان‌های بلندمرتبه مشرف به پیاده‌­رو و کوچه­‌ها را ممنوع اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام وزش باد گرم پنجره‌ها باید به ­نحوی مهار شوند تا از برخورد با یکدیگر و هم­چنین ضربه اشیای خارجی به آنها جلوگیری شود. 

رفیعی، انداختن کبریت نیم­سوخته و ته سیگار روشن در سطح جنگل­ها، مراتع و حاشیه جاده­ها را ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: مردم در صورت مشاهده کم­ترین دود یا آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع آن را به نزدیک­ترین سرجنگلبانی و یا پاسگاه نیروی انتظامی محل اطلاع دهند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول