اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سنای آمریکا نسخه شدیداللحن قانون ضدروسی را تصویب می‌کند

خبرگزاری فارس: مجلس سنای آمریکا امروز نسخه شدیداللحن لایحه قانونی مربوط به تجارت با روسیه که پیشتر مورد تایید کنگره قرار گرفته را تصویب می‌کند که تحریم‌های روادیدی را علیه برخی مقامات روسی به دلیل نقض حقوق بشر در نظر دارد.

سنای آمریکا نسخه شدیداللحن قانون ضدروسی را تصویب می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مجلس سنای کنگره آمریکا امروز قرار است لایحه قانونی مربوط به اعمال تحریمهای روادیدی علیه برخی مقامات روسی (بر اساس فهرست معروف به ماگینسکی) را در همان شکلی تایید کند که مورد تصویب مجلس نمایندگان کنگره رسیده، و این قانون را منحصرا در رابطه با روسیه و نه همه کشورهای جهان که به عقیده سناتورهای آمریکایی حقوق بشر بشدت نقض می‌شود.

در برنامه کاری سنای آمریکا که امروز، 5 دسامبر، منتشر شده، آمده است: جلسه مجلس سنای آمریکا در ساعت 14:00 به وقت محلی (23:00 به وقت مسکو) برای بررسی و تصویب لایحه قانونی مربوط به مبادلات بازرگانی با روسیه تشکیل خواهد شد.

بر اساس این اطلاعات، این سند اعمال کننده تحریم‌های روادیدی مربوط به «فهرست ماگینسکی» است و بطور همزمان قانون قدیمی «جکسون-ونیک» را لغو می‌کند که پیش از این در مجلس نمایندگان کنگره به تصویب رسیده است.

پیش از این نمایندگان سنای آمریکا نسخه‌ای از این لایحه قانونی را تهیه کرده بودند که به مراتب ملایمتر بود و اعمال تحریم‌ها را برای همه کشورهای جهان که حقوق بشر را نقض می‌کنند، در نظر گرفته بود، ولی اکنون مشخص شده که امروز نسخه شدیدالحن مورد تصویب کنگره آمریکا که این قانون را صرفا در رابطه با روسیه در نظر گرفته، مورد رای گیری قرار خواهد گرفت.

بعد از تصویب این قانون در سنا، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا این سندرا تا قبل از پایان سال جاری امضاء کرده و این قانون بلافاصله بعد از آن قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که لایحه قانونی «فهرست ماگینسکی» در خصوص اعمال تحریم‌های روادیدی علیه برخی مقامات روسی است که به عقیده مقامات آمریکایی در مرگ مشکوک "سرگئی ماگینسکی" وکیل فعال در زمینه حقوق بشر در زندان‌های روسیه دست داشتند.

قانون «جکسون-ونیک» هم در سال 1974 تصویب و به قوانین مربوط به تجارت آمریکا با کشورهایی که مهاجرین خارجی را نمی‌پذیرند و یا سایر ضوابط حقوق بشر را نقض می‌کنند، که روسیه نیز از جمله آنها محسوب می‌شود، افزوده شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول