اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل منابع طبیعی گیلان هشدار داد

وزش باد گرم و احتمال حریق در جنگل‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نسبت به وزش باد گرم در استان هشدار داد و گفت: مسئولیت مردم و مسئولان در کاهش خسارت‌های ناشی از بروز حریق در جنگل‌های گیلان حساس است.

وزش باد گرم و احتمال حریق در جنگل‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی صبح امروز در جلسه منابع طبیعی استان وزش باد گرم و هرگونه بی‌احتیاطی در این زمینه را موجب حریق در جنگل‌های گیلان دانست.

وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 13 مورد حریق سطحی در 17 هکتار از مناطق جنگلی و مرتعی گیلان به وقوع پیوست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش دارد.

این مسئول مهم‌ترین عامل جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های استان را هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب و آمادگی شبانه‌روزی عوامل اداره کل منابع طبیعی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در جنگل و اطلاع‌رسانی به موقع مردمی توسط ساکنان حاشیه جنگل و دامداران که در فصل چرای دام در مراتع ییلاقی استان و همجوار با مناطق جنگلی سکونت دارند موجب شده تا از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری شده و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن برای اطفای حریق اقدام شود.

رحمانی، با بیان اینکه در برخی مواقع شاهد بی‌مهری‌های ناپسند از طرف برخی هموطنان نسبت به طبیعت و جنگل گیلان هستیم، از مردم استان و مسافران خواست با توجه به آغاز وزش باد گرم از هر گونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به وزش باد گرم در گیلان دقت نظر و احساس مسئولیت مردم و مسئولان در کاهش خسارت‌های ناشی از بروز حریق در عرصه‌های جنگلی استان نقش بسیار حساس و مهمی دارد.

ا‌نتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول