اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة-36

حاشیه‌هایی از ورود ضریح عشق به اندیمشک/مسئولان کم آوردند

خبرگزاری فارس: کاروان سفینة النجاة بامداد سه‌شنبه پس از عبور از ترافیک سنگین و یک کیلومتری پل زال وارد استان خوزستان و شهر اندیمشک شد.

حاشیه‌هایی از ورود ضریح عشق به اندیمشک/مسئولان کم آوردند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة النجاة، کاروان ضریح مطهر امام حسین(ع) بامداد سه‌شنبه پس از بدرقه مردم غیور لرستان و با گذشتن از ترافیک سنگین و یک کیلومتری پل زال وارد استان همیشه قهرمان خوزستان شد.

با وجود تاخیری که به علت گرفتار شدن کاروان در ترافیک سنگین منطقه پل زال با آن موجه شد اما مردم مناطق مختلف استان خوزستان که در مسیر عبور ضریح مطهر اباعبدالله بودند در انتظار نشسته بودند و با دیدن ضریح خود را به آن می‌رساندند.

مردم همیشه در صحنه خوزستان در بامداد روز سه‌شنبه از ضریح مطهر اباعبدالله استقبال کردند و ورود ضریح عشق را به استان مقاومت غنیمت شمرده و به آن تبرک می‌جستند.

ساعت شش صبح کاروان سفینة النجاة در پادگان دوکوهه پهلو گرفت و اعضای کاروان با حضور در این پادگان و همچنین حسینیه شهید همت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و بر روح بلند این شهیدان سلام و صلوات فرستادند.

مردم خونگرم اندیمشک که در انتظار ضریح مطهر اباعبدالله الحسین بودند و به علت تاخیر کاروان، انتظار طولانی‌تری را تجربه کرده بودند تا پادگان دوکوهه که حدود پنج کیلومتری از شهر بیرون است برای استقبال از ضریح عشق پیش آمدند.

پس از آن ضریح مطهر سیدالشهدا در میان جمعیت انبوه استقبال‌کننده به سمت شهر اندیمشک حرکت کرد و کم کم در میان راه به تعداد مردم افزوده شد.

بسیاری از مردم با دود کردن اسپند به استقبال آمده و هیئات عزاداری نیز در بین راه ایستگاه‌های صلواتی دایر کرده بودند و اورژانس نیز برای رسیدگی به مصدومان احتمالی نیز چادر برپا کرده بود.

برخی از هیئات عزاداری شهر اندیمشک نیز با برپایی دستجات سینه‌زنی به استقبال ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا آمده بودند و با زبان محلی به نوحه‌خوانی پرداختند.

بسیاری از مردم مسیر حرکت کاروان را به عشق حضرت اباعبدالله الحسین با پای برهنه طی کردند.

گرچه با وجود تغییر در زمان برنامه‌ها باز هم مردم همیشه در صحنه اندیمشک استقبال گرمی از ضریح مطهر اباعبدالله کردند اما مسئولان این شهر نمره خوبی در این میان کسب نکردند.

مسئولان شهر نتوانستند طبق وعده‌ای که داده بودند عمل کنند و ساعت‌ها کاروان سفینة النجاة در شهر اندیمشک گرفتار شد.

از ساعت حدود 11 صبح که کاروان سفینة النجاة به شهر اندیمشک وارد شد تا رسیدن به مقبره شهدای گمنام که قرار بود مراسم ویژه‌ای به منظور استقبال و بدرقه ضریح مطهر اباعبدالله برگزار شود بیش از هشت ساعت در راه بود.

با وجود وعده مسئولان برای بسترسازی خروج کاروان در ساعت 18 این امر محقق نشد و تا ساعت 30/19 کاروان گرفتار جمعیتی بود که حاضر نبودند پس از انجام عزاداری هم اجازه خروج کاروان به سمت دزفول را بدهند.

بالاخره با اصرار هیئت امنای ساخت ضریح مطهر اباعبدالله، کاروان سفینة النجاة اندیمشک را به سمت شهر مقاومت ترک کرد.

دزفول شب گذشته میزبان ضریح عشق بود.

انتهای پیام/78010/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول