اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نخست وزیر اسبق تشکیلات خودگردان:

اسرائیل باید بفهمد که جامعه بین‌الملل حامی فلسطین است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر اسبق تشکیلات خودگردان نوشت: اسرائیل عامدانه حمایت بین‌المللی از فلسطین و اهمیت قطعنامه سازمان ملل و ارتقای موقعیت فلسطین را نادیده می‌گیرد اما اسرائیل باید بفهمد که جامعه بین‌الملل حامی فلسطین است.

اسرائیل باید بفهمد که جامعه بین‌الملل حامی فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس،  روزنامه صهیونیستی «معاریو»، در مقاله‌ای به قلم «احمد قریع (ابوعلا)» نخست‌وزیر سابق فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان‌ آزادی‌بخش فلسطین، می‌نویسد: دولت اسرائیل که سال‌هاست با توسل به هولوکاست، خودش را مظلوم و قربانی جلوه داده و اهداف استعمارگرانه‌اش را پیش برده نمی‌خواهد به حقوق مسلم فلسطینی‌ها که سازمان ملل هم به رسمیت شناخته احترام بگذارد. اما شهروندان اسرائیلی باید بدانند که استقلال و آزادی مردم فلسطین به معنی امنیت و ثبات آنها و منطقه است.

 

* اسرائیل مثل کبکی سر زیر برف کرده است

واکنش‌های اسرائیل به قطعنامه سازمان ملل که موقعیت فلسطین را به "کشور ناظر" ارتقا داد نشان می‌دهد که هنوز درسی از حمایت بین‌المللی و جنبش تاریخی‌ای که هفته گذشته (29 نوامبر)، در حمایت از فلسین، در نیویورک مشاهده شد نگرفته است. اسرائیل که همچنان خود را ابرقدرت منطقه می‌داند، به دیده استحقار در فلسطینی‌ها نظر می‌کند و آنها را نادیده می‌گیرد و به این ترتیب چشم به روی تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی که پیش چشمانش اتفاق می‌افتد می‌بندد. اسرائیل همچنان اشغال سرزمین فلسطینی‌ها را مصرانه ادامه می‌دهد، اشغالی که پایانی ندارد.

 

* سازمان ملل حق آزادی، صلح و استقلال فلسطینی‌ها را به رسمیت شناخته

به دنبال سال‌ها ناامیدی و درماندگی در نتیجه شکست روند مذاکرات، تاریخ اکنون در جهت دیگری حرکت می‌کند: سازمان ملل حق فلسطینی‌های کرانه غربی و نوار غزه و همچنین خواست آنها برای دستیابی به آزادی، صلح و استقلال را به رسمیت شناخته است. دو دسته از مردمی که سال‌هاست درگیر جنگ با یکدیگرند و حقوق همدیگر را نادیده می‌گیرند در این سرزمین زندگی می‌کنند. این دو ملت با انتشار توهمات و تقویت اعتقاد به جنگی که برنده‌ای ندارد، شکاف بین خود را عمیق‌تر می‌سازند.

 

* دیگر کشوری خام دروغ‌های مظلوم‌نمایانه اسرائیل نمی‌شود

برای آنکه دلایل اعتراض اسرائیل به قطعنامه سازمان ملل را بهتر درک کنیم، باید به یاد آوریم که تصویر اسرائیل از خاکسترهای فاجعه هولوکاست زاده شد. اسرائیلی‌ها که همواره بر این باور بوده‌اند نام "قربانی" منحصراً برای آنهاست، از مظلوم‌نمایی و قربانی جلوه دادن خود در هر موقعیتی سوءاستفاده کرده‌اند و با این ظاهرسازی‌ها ظلم و ستم، نژادپرستی، نخوت و تحقیر فلسطینی‌ها را رواج داده‌اند.

حالا که دوران استعمار به سر رسیده، اشتهای اسرائیل به غصب زمین و گسترش تسلطش بر تمامی سرزمین‌ها وحشیانه بیشتر شده است. اسرائیلی‌ها با نقض وقیحانه حقوق بشر و قوانین بین‌الملل شروع به شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی کردند.

آنها اتحاد و هویت پناهندگان فلسطینی را لگدمال کردند، فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان بیرون راندند، امیدشان را ناامید و رویاهایشان را نابود ساختند. اما همچنان مدعی‌اند که قربانی واقعی خودشانند. اشغال سرزمین‌های فلسطینی را ادامه می‌دهند و فلسطینی‌ها را از تمامی حقوقشان محروم می‌سازند و بعد ادعا می‌کنند یگانه دموکراسی موجود در منطقه‌اند. دنیا دیگر خام دروغ‌های اسرائیل نمی‌شود. جو دنیا تغییر کرده و حالا دیگر جامعه بین‌الملل به سوی فلسطین گراییده است.

 

* اکنون دیگر جامعه بین‌الملل متوجه ظلم و قانون‌شکنی‌های اسرائیل شده

 اکنون چشم به واقعیتی باز کرده‌ایم که در آن اسرائیل فلسطینی‌ها را با گرفتن پولشان جریمه می‌کند، 3 هزار واحد مسکونی در "منطقه ای1" می‌سازد و قصد دارد ورود فلسطینی‌ها به اورشلیم شرقی را ممنوع کند و کرانه غربی را درنوردد و توافق در کنار هم بودن این دو کشور را نقض کند.

 

* حالا فلسطین قدرت آن را دارد که از حق مسلمش استفاده کند

از سوی دیگر فلسطینی‌ها از قطعنامه‌ سازمان ملل به هیجان آمده‌اند، قطعنامه‌ای که برای نخستین بار ظرف این 65 سال حقوق ما نسبت به سرزمینمان را به رسمیت شناخته است. ما حس می‌کنیم تاریخ جدید فلسطین پیش چشمانمان رقم می‌خورد. البته خودمان را فریب نمی‌دهیم که قطعنامه سازمان ملل به اشغال سرزمین‌ها یک‌شبه پایان می‌دهد. اما می‌گوییم قصد داریم از قدرتی که اکنون داریم استفاده کنیم. اگر اسرائیل بار دیگر به نوار غزه حمله کند، ما از حق مسلممان برای شکایت به دادگاه عدل بین‌الملل استفاده خواهیم کرد.

 

* شهروندان اسرائیلی باید حق استقلال فلسطین را به نفع خود بدانند

روی صحبت من با تمام شهروندان اسرائیلی، از هر طبقه و حزب، است: امنیت، ثبات، و رفاه بین صلحی عادلانه و جامع امکان‌پذیر نیست. بنابراین، شما باید موفقیت ما در پس گرفتن حقمان برای ساخت کشوری مستقل به پایتختی اورشلیم را فرصتی برای دستیابی به امنیت و ثبات کل منطقه، به ویژه خودتان، بدانید.

انتهای پیام/ 412x4

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول