اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

برای ریشه‌کن کردن قاچاق باید سراغ دانه درشت‌ها رفت

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین با بیان اهمیت برخورد جدی با قاچاق تصریح کرد: برای ریشه‌کن کردن قاچاق باید سراغ دانه درشت‌ها رفت.

برای ریشه‌کن کردن قاچاق باید سراغ دانه درشت‌ها رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، احمد عجم استاندار قزوین در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این مطلب که برای ریشه‌کن کردن قاچاق باید سراغ دانه درشت‌ها رفت، افزود: مسئله مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم و قابل پیگیری است و تأکید مقام معظم رهبری نیز این است که قاچاق را تا در هر مسیری که به مقصد می‌رسد و تا درب مغازه‌ها و منازل باید تعقیب کرد.

عجم در ادامه تصریح کرد: براساس تعریف قانون قاچاق بایستی منشا خارجی داشته باشد و به اجناسی اطلاق می‌شود که از خارج از کشور بدون تشریفات گمرکی و تعرفه وارد کشور می‌شود.

وی افزود:‌ خلأ قانونی در خصوص کالاهایی که در داخل نیز تولید می‌شود و خرید و فروش آنها بدون رعایت موارد قانونی قاچاق محسوب می‌شود نیز در حال حاضر رفع شده است که خاویار و چوب را می‌توان از این نوع کالاها نام برد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون بایستی در جاهایی که مشکل قانونی وجود دارد پیگیری نمایند تا با جمع‌بندی، اصلاح و پالایش به مرکز منعکس شود تا توسط مجریان مربوطه جهت اصلاح آئین‌نامه‌های آن اقدام و موارد مربوطه لحاظ شود.

وی افزود: با تلاش‌های مستمر بایستی در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بکوشیم.

عجم در ادامه تصریح کرد: آثار قاچاق را همه می‌دانند و بایستی به طور مستمر با نوآوری و به روز کردن قوانین مربوطه و وحدت نظر اشکال‌های موجود را برطرف کرد.

وی در ادامه به ضرورت اجرای طرح شبنم در استان پرداخت و افزود: طرح شبنم در راستای ساماندهی بازار است و همه مدیران و دست‌اندرکاران بایستی اجرای آن را جدی بگیرند و با اجرای یک دوره آزمایشی اشکال‌های آن را بدست آورده و منعکس کنند.

عجم خاطر نشان کرد: کنترل شرایط بازار باید معقول و منطقی باشد و با کسانی که تخلف می‌کنند و بازار را آشفته می‌کنند بطور جدی و قانونی برخورد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: با تأسی بر فرموده و تأکید مقام معظم رهبری مبارزه جدی مسئولان با پدیده قاچاق ضروری است.

ابوالفضل طاهرخانی بر تلاش مسئولان و اعضای کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون در راستای اجرایی کردن کلیه وظایف مربوطه به کمیته‌ها تأکید کرد و افزود: مسئولان و اعضای کمیته‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در خصوص اجرایی کردن برخی وظایف که تا حدی مغفول مانده کوشش بیشتری داشته باشند.

در این جلسه مدیرکل دفتر انتظامی امنیتی استانداری قزوین نیز به ارائه گزارشی از عملکرد 8 ماه کمیسیون و کمیته‌های فرعی آن پرداخت.

فرج‌اله فصیحی‌رامندی اظهار کرد: طی 8 ماهه اول سال جاری 47 جلسه تشکیل شده است که از این تعداد 3 جلسه اصلی و 2 جلسه فرعی در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

در این جلسه همچنین مسئولان برخی از کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ارائه گزارش از تعداد جلسات، مصوبات و چگونگی عملکرد و اقدامات انجام شده در 8 ماه سال جاری در استان پرداختند.

فرمانداران استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و چگونگی اجرای طرح شبنم ارائه کردند.

انتهای پیام/2667/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول