اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

راسموسن نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هشدار داد

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو امروز در واکنش به شایعات مطرح‌شده مبنی بر احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، اعلام کرد در صورتی که این اتفاق رخ دهد، جامعه جهانی واکنش فوری خواهد داشت.

راسموسن نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو هم مانند مقامات آمریکا امروز به تهدید دولت سوریه پرداخت.

راسموسن که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به این سوال که واکنش ناتو به احتمال استفاده تسلیحات شیمیایی در سوریه چیست، اعلام کرد در صورتی که این اتفاق رخ دهد، جامعه جهانی به سرعت به آن پاسخ می‌دهد.

او در این مورد گفت: استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی برای تمام جامعه جهانی کاملا غیرقابل قبول است. اگر کسی به این تسلیحات وحشتناک روی بیاورد، انتظار دارم جامعه جهانی فورا به آن واکنش نشان دهد.

شب گذشته نیز «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا به سوریه هشدار داد. وی گفت اگر مدارک موثقی به دست آید که نشان دهد دولت سوریه خود را برای استفاده از تسلیحات شیمیایی آماده می‌کند، آمریکا وارد عمل می‌شود.

آمریکا و کشورهای غربی مدعی‌اند که سوریه ذخایر تسلیحات شیمیایی دارد و اکنون خود را برای حمله شیمیایی به گروه‌های مسلح آماده می‌کند. این در حالی است که دولت سوریه بارها این ادعا را رد کرده و آن را بی‌اساس دانسته است.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول