اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 آذرماه

ندای یاران «عهد آدینه» در کویر مرنجاب طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد علوم و معارف اسلامی غدیرپژوهی از برگزاری مراسم هیئت عهد آدینه به عنوان هشتمین ایستگاه این پایگاه همزمان با صبح جمعه 17 آذرماه در کویر مرنجاب شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

ندای یاران «عهد آدینه» در کویر مرنجاب طنین‌انداز می‌شود

حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مراسم این هفته هیئت عهد آدینه، علاوه بر خواندن دعای عهد و ذکر توسل به اهل بیت با هدف تمرین اعضای گروه و سنجش توانایی و آمادگی جسمانی آنها برای برنامه سه روزه پیاده‌روی از نجف تا کربلا به مناسبت اربعین حسینی در کویر مرنجاب آران و بیدگل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعدد اعزام کاروان‌ها به مناسبت اربعین حسینی و برنامه پیاده‌روی آنها به کربلای معلی خاطرنشان کرد: هیئت عهد آدینه تنها کاروانی است که قبل از رفتن به عتبات عالیات برنامه تمرین پیاده‌روی و شناسایی میزان آمادگی و قدرت بدنی زائران را در قالب یک اردوی هشت ساعته کویرنوردی در کویر مرنجاب انجام می‌دهد.

به گفته وی، پزشکان همراه گروه نیز در این اردوی تمرینی وظیفه سنجش وضعیت عمومی و سلامتی اعضاء را طی برگزاری این کویرنوردی برعهده دارند تا با تعیین وضعیت موجود، برنامه‌ریزی لازم برای رفع نقاط ضعف را انجام دهند.

بنیان­گذار مؤسسه غدیرپژوهی به برگزاری ثابت و مستمر مراسم هیئت عهد آدینه از زمان راه‌اندازی آن تأکید کرد و افزود: برنامه‌های پیاده‌روی و کوهنوردی دو ساعته، قرائت دعای عهد و سخنرانی خطبای مطرح کشور از جمله برنامه‌های این هیئت در صبح‌های هر جمعه است.

شاه‌آبادی، جمع‌آوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد کوهنوردی، برگزاری عهد آدینه در شب‌های جمعه در طول ماه مبارک رمضان و راه‌اندازی غرفه کودک برای ایجاد انگیزه‌های دینی و معنوی از اوان کودکی را از دیگر برنامه‌های گروه عهد آدینه طی مدت راه‌اندازی آن برشمرد.

وی تأکید بر حساسیت مقام معظم رهبری بر مسئله کوهنوردی، تشویق جوانان به این امر پسندیده و خالی نبودن فضاهای طبیعی و شاد مناطق کوهستانی تهران و شهرستان‌ها از تسلط فرهنگی نظام اسلامی را از علل اصلی راه‌اندازی هیئت عهد آدینه دانست و افزود: تجدید میثاق با حضرت ولی عصر (عج) و بیعت با آرمان‌های شهدا، ترویج فرهنگ مهدویت، توصیه به خواندن مداوم دعای عهد و رفع مهجوریت از این دعا از اهداف برنامه‌ها و راه‌اندازی این هیئت است.

شاه‌آبادی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی با محور فرهنگی و مذهبی، ترویج فرهنگ سحرخیزی و کامروایی، نهادینه کردن برنامه‌های عبادی معنوی با محوریت ورزش، رواج تفریحات اسلامی لذت‌بخش، شاد و سالم و آموزش سرگرمی‌های مفرح، نشاط‌آور و امیدبخش با لذت‌های پایدار و سازگار با قوانین دینی از دیگر اهداف این تشکیل این هیئت است.

این نواده مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی (ره) بیان داشت: برگزاری برنامه‌های عبادی معنوی با محوریت ورزش به ویژه پیاده‌روی و کوهنوردی جمعی و خانوادگی از قبیل عهد آدینه و دیگر برنامه‌های فرهنگی مذهبی با محوریت ورزش‌های دسته‌جمعی و مفرح می‌تواند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و پر کردن اوقات فراغت و استراحت آحاد جامعه به شیوه صحیح و مطلوب داشته باشد.

وی در پایان راه‌اندازی هفت پایگاه عهد آدینه از زمان راه‌اندازی این هیئت از دی‌ماه سال 90 تا کنون در تهران و استان‌های دیگر را یادآور شد و گفت: در چهار پایگاه عهد آدینه شهر تهران در تپه نورالشهدا واقع در منطقه کلکچال، کوهسار شهران، جنگل شیان(لویزان) و بوستان نهج‌البلاغه واقع در پونک و نیز در سه پایگاه دیگر در منطقه کوهستانی صفه استان اصفهان، کوه سنگی مشهد و ارتفاعات گاوازنگ استان زنجان هر جمعه صبح برنامه قرائت دعای عهد، پیاده‌روی و کوهنوردی با حضور خیل انبوه عاشقان و منتظران امام زمان(عج) و خانواده‌های مشتاق تفریحات سالم، مفرح و معنوی برگزار می‌شود.

به گفته وی، افزایش استقبال روزافزون خانواده‌ها در تهران از برنامه هر هفته عهد آدینه و پخش مستقیم این برنامه از تلویزیون امکان فرهنگ‌سازی گسترش این برنامه به دیگر شهرها و استان‌های کشور را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/2406/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول