اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

1400 تن انار در چهارمحال و بختیاری تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید یک هزار و 400 تن انار در این استان خبر داد.

1400 تن انار در چهارمحال و بختیاری تولید شد

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: میوه انار بدلیل عدم مصرف سموم شیمیایی و پایین بودن میزان مصرف کود شیمیایی جزء محصولات سالم استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انار کشت شده در این استان از نوع ارقام محلی است، گفت: در حال حاضر محصول انار 164 هکتار از باغات این استان را به خود اختصاص داده است.

منصوری با بیان اینکه درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است، گفت: انار درخت کوچکی است که ارتفاع آن تا شش متر می‎رسد و در مناطق نیمه گرمسیری می‎روید، شاخه‎های آن کمی تیغ‌دار و برگ‌های آن متقابل، شفاف و ساده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 20 نوع مختلف انار در دنیا شناخته شده است، گفت: قسمت‌های مختلف درخت انار به ویژه پوست ریشه و ساقه انار دارای مقداری در حدود 20 درصد تانن و اسید پونی کوتانیک است، پوست درخت انار دارای الکالوئیدی بنام پله تیه رتین است.

این مسئول با اشاره به خواص داروئی میوه انار، متذکر شد: از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است، آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشک و بسیار قابض است، پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است.

منصوری ادامه داد: برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه انار ملین مزاج است، اذعان داشت: انار ترشح صفرا را زیاد می‎کند، آب انار اسهال را برطرف می‎کند، اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می‎کند و خون ساز است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول