اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت:

شهردار رشت در تقسیم رفاه عمومی عدالت را رعایت کند/اماده

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت در بحث مبلمان شهری و تقسیم رفاه عمومی عدالت را رعایت کند تا معلولان جامعه نیز مانند دیگر افراد از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

شهردار رشت در تقسیم رفاه عمومی عدالت را رعایت کند/اماده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به 13 آذر روز جهانی معلولان، اظهار کرد: نامگذاری روز معلولان در سوم نوامبر از طرف سازمان ملل متحد توجه به بهبود و ارتقای جایگاه افراد معلول در جامعه بشری و اصلاح نگرش و باور عمومی را نوید می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیارد نفر (حدود 15‌درصد‌)جمعیت جهان با نوعی ناتوانی زندگی می‌کنند، افزود: بین 110 میلیون نفر «حدود 2.2 درصد» تا 190 میلیون نفر «حدود 3.8 درصد»، معلول 15 سال به بالا مشکلات عملکردی قابل ملاحظه‌ای دارند.

این مسئول با تصریح بر اینکه افراد دارای ناتوانی اغلب برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با موانعی مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد در صورتی که موانع فراگیر‌سازی اجتماعی برطرف شود افراد دارای ناتوانی می‌توانند در زندگی اجتماعی به طور کامل مشارکت کرده و از مزایای و منافع آن بهره‌مند شوند.

وی تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در تاریخ 16 اردیبهشت سال 83 را یکی از اقدام‌های موثر مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: این قانون در دفاع از حقوق قشر آسیب‌پذیر معلولان است و وظیفه و مسئولیت تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی را برای خدمت موثر به توان‌خواهان آشکار کرده و می‌تواند مبنای خدمت‌رسانی قرار گیرد.

مباحی، ابراز کرد: برای ما اثبات شده در صورت باور معلولان، آنها توانسته‌اند در میادین بزرگ جهانی درخشش خوبی داشته باشند و به همه بگویند که معلولیت، محدودیت نیست.

وی از شهردار رشت خواست در بحث مبلمان شهری و تقسیم رفاه عمومی و جانمایی‌ها رعایت عدالت را داشته باشد تا این قشر آسیب‌پذیر جامعه بتوانند مانند دیگر افراد از امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2300/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول