اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون حزب سعادت ترکیه در گفت‌وگو با فارس:

نگرش ایران به مسئله سوریه مذهب گرایانه نیست

خبرگزاری فارس: معاون حزب سعادت ترکیه تصریح کرد که برای سلامت خاورمیانه و جهان اسلام وحدت میان ایران و ترکیه و مصر شرط اساسی است.

نگرش ایران به مسئله سوریه مذهب گرایانه نیست

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، مصطفی کایا معاون حزب سعادت ترکیه در حاشیه میتینگ روز گذشته این حزب در شهر استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح دیدگاه های حزب متبوعش درباره مسائل خاورمیانه پرداخت.

وی در ابتدای اظهارات خود ضمن سلام به مسلمانان جهان از صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها و ناتو خواست تا از منطقه خاورمیانه گم شوند.

وی تاکید کرد اگر ایران و مصر و ترکیه متحد باشند، هیچ مسئله ای در منطقه نیست که قابل حل نباشد و اگر این سه در مسئله سوریه مداخله می کردند امروز در سوریه این همه خون ریخته نمی شد.

آقای کایا در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد استقرا سپر موشکی ناتو در پایگاه کوره جیک مالاتیا تصمیمی اشتباه بوده، چونکه هدف اصلی این سیستم در حقیقت ایران است و حزب متبوع وی به شدت مخالف هرگونه حمله به ایران است، زیرا ایران کشور برادر و دوست ترکیه است.

وی افزود دولت آنکارا در مورد سوریه نیز سیاستی اشتباه دنبال کرده و اگر به اتفاق ایران حرکت می کرد می توانست در تعیین آینده سوریه اثرگذار باشد. وی خاطرنشان کرد که ایران حتی در مورد مصر و ترکیه پیشگام باشد و برای ممانعت از مداخله اجانب در سوریه به اتفاق ترکیه و مصر حرکت کند.

آقای کایا در مورد حمایت ایران از سوریه با محوریت مذهب نیز گفت که وی به هیچ عنوان چنین ادعایی را باور ندارد و به عقیده وی ایران در مورد سوریه اصلا مذهب گرایانه عمل نمی کند و بحث درگیری شیعه و سنی در حقیقت بازی صهیونیست هاست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول