اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

عوامل بروز اختلافات و جدایی در خانواده‌ها شناسایی و ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عوامل بروز اختلافات و جدایی در خانواده‌ها باید شناسایی و ریشه‌کن شود.

عوامل بروز اختلافات و جدایی در خانواده‌ها شناسایی و ریشه‌کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست اعضای هیئت امنا و شورای عالی سیاست‌گذاری بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان یزد، صیانت از این نهاد را مهم و ضروری خواند و اظهار داشت: به منظور صیانت از بنیاد خانواده باید علل و دلایل بروز اختلافات و جدایی در خانواده‌ها شناسایی و ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه هدف زندگی و شیوه آن در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: سبک زندگی ما در حال حاضر به سمت زندگی غربی سوق پیدا کرده و همین مسئله منشأ اختلافات بسیاری در خانواده‌ها است.

ناصری بر برنامه‌ریزی برای کار زنان در بیرون از خانه تاکید کرد و یادآور شد: ساعت کار زنان نیز در بیرون از منزل نباید از چهار ساعت بیشتر شود و بقیه وقت آنها باید صرف رفاه همسر و فرزندان آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بیشتر از توان خانم‌ها در منازل استفاده کرد و زنان مشاغلی را انتخاب کنند که بتوانند در منزل انجام دهند و در عین حال به خانواده خود نیز رسیدگی کنند.

امام جمعه یزد از جمله این مشاغل به بافندگی و .... اشاره کرد.

ناصری همچنین تصریح کرد: کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و محل اشتغال زنان و مردان در ادارات تفکیک شود و در فیلم‌ها نیز سبک زندگی اسلامی مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست، صیانت از بنیاد خانواده را از دغدغه‌های اصلی نظام مقدس اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای حفظ این نهاد مقدس، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است و باید تلاش شود این نهاد به بهترین نحو حفظ شود.

غلامحسین حیدری یادآور شد: برای تحکیم بنیاد خانواده در استان یزد برای نخستین بار پرونده‌های مربوط به طلاق توسط تیم مشاوره‌ای سازمان بهزیستی بررسی و نسبت به صلح و سازش اقدام می‌شود و در صورت اعلام این تیم مبنی بر عدم امکان صلح و سازش، پرونده در محکمه رسیدگی و رای صادر می‌شود.

وی افزود: از زمان تشکیل این تیم مشاوره‌ای، یک‌هزار و 74 زوج از سوی دادگستری برای صلح و سازش به سازمان بهزیستی استان یزد معرفی شدند که با تلاش تیم مشاوره‌‌ای بهزیستی بیش از 30 درصد از پرونده‌های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

حیدری تصریح کرد: طرفین این پرونده‌ها به زندگی مشترک خود بازگشته‌اند و در حال گذران زندگی هستند و دیگر تقاضای طلاق از سوی آنها مطرح نشده است.

وی علت اصلی طلاق در بسیاری از پرونده‌ها را عدم آشنایی زوجین با وظایف و حقوق اسلامی خویش ذکر کرد و افزود: چنانچه زوجین با حقوق اسلامی خویش در قبال هم آشنا باشند، به طور قطع مشکلات خانوادگی نیز پیش نمی‌آید.

حیدری یادآور شد: لایحه در مورد تشکیل تیم مشاوره‌ای برای صلح و سازش در پرونده‌های طلاق با کمک بهزیستی تدوین و به مجلس ارائه شده که در صورت تصویب قانون جدید، این تشکیلات نیز به محاکم خانواده اضافه می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول