اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام آمریکایی:

اسرائیل باید درک کند با عضویت فلسطین در سازمان ملل اوضاع تغییر کرد

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که اسرائیل باید این موضوع را درک کند که پس از دستیابی فلسطین به کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل، اوضاع در سطح سیاسی و قانون بین‌المللی تغییر کرده است.

اسرائیل باید درک کند با عضویت فلسطین در سازمان ملل اوضاع تغییر کرد

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی«المنار»، دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که دولت آینده اسرائیل بویژه اگر به نخست‌وزیری«بنیامین نتانیاهو» باشد، باید بداند که اگر تمایل دارد پای اسرائیل به مناطق و حوزه‌های دشوار باز نشود باید خود را برای مدیریت مذاکرات حقیقی و مثمر ثمر با طرف فلسطینی آماده و از چرخش در دور باطل پرهیز کند.

این مقام آمریکایی که در سمینار «سابان» در واشنگتن شرکت کرده بود، افزود که حمایت آمریکا از موضع اسرائیل در سازمان ملل به معنی این نیست که روابط بین رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو در بهترین وضعیت قرار دارد بلکه هر گونه اقدامات جنجال‌برانگیز اسرائیل در سطح بین‌الملل ممکن است باعث شود اسرائیل بخش زیادی از حمایت‌های جهانی حتی حمایت کشورهایی را که به نفع اسرائیل در سازمان ملل رأی دادند، از دست بدهد.

در همین راستا «رام عمانویل» شهردار شیکاگو و رئیس سابق تیم کارکنان کاخ سفید نیز در چارچوب رایزنی‌هایی که پشت درهای بسته در سمینار «سابان» انجام شد، گفت که نتانیاهو به فردی که در انتخابات آمریکا شکست خورد، دل بسته بود و این اشتباه بود و با این اشتباه چیزهای زیادی را از دست داد اما اگر می‌خواهد با اوباما تعامل داشته باشد باید شیوه تعامل خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول