اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال بی‌نظیر مردم

ضریح حرم امام حسین (ع) وارد خرم‌آباد شد

خبرگزاری فارس: لحظاتی پیش پس از روزها و ساعت‌ها انتظار ضریح حرم امام حسین (ع) در آغوش مردم خرم‌آباد آرام گرفت.

ضریح حرم امام حسین (ع) وارد خرم‌آباد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مردم خرم‌آباد از ساعت شش صبح تاکنون منتظر ضریح حرم امام حسین (ع) بودند که با گذشت بیش از 12 ساعت این ضریح مظهر وارد خرم‌آباد شد‌.

هنوز چند ساعتی تا زمان ورود این کاروان به شهر خرم‌آباد باقی مانده بود، اما صفوف طولانی مردم با چشمانی اشکبار برای مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش این عشق و ارادت را به خوبی به نمایش گذاشته و نشان می‌داد که مردم این دیار ولایی علاقه فراوانی به امامان و پیامبران خود دارند و حاضرند جان خود را نیز فدای آنان کنند.

آری امروز همه آمده‌اند تا با استقبال پرشکوه خود، عاشورایی دیگر در این شهر به پا کنند و به یاد آن روزها، اشک ماتم بریزند و در ماه محرم و صفر بار دیگر این واقعه را به تصویر بکشند.

امروز برنامه‌های مختلفی برای استقبال از ضریح مطهر و مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر خرم‌آباد در حال برگزاری است و مراسم استقبال رسمی از این ضریح از ورودی شهر از سمت بروجرد آغاز شده است.

این ضریح امروز مسیرهای خیابان شریعتی به سمت میدان امام حسین (ع)، میدان امام خمینی (ره)، پل حاجی و در نهایت 24 متری حافظ و پادگان امام حسین (ع) محل استقرار این ضریح را می‌پیماید و مردم به طور قطع استقبالی بی‌نظیر و عاشورایی از کاروان سفینه‌النجاة را خواهند داشت.

قرار است، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت ماه محرم و در استقبال از این ضریح در محل پادگان امام حسین (ع) برگزار شود و امروز هیئت‌های عزاداری در قالب هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز آیین‌های ویژه عزاداری را برگزار می‌کنند.

هم‌اکنون تمام خیابان‌های خرم‌آباد مملو از جمعیت عاشق حسینی است.

همچنین این ضریح فردا صبح با بدرقه مردم ولایی و دوستدار ائمه اطهار (ع) از مسیر آزادراه خرم‌آباد به پل زال با استقبال مردم روستاهای اطراف به ویژه شهر پلدختر راهی استان خوزستان می‌شود.

انتهای پیام/2304/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول