اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

سرنوشت 3 خودروی آتش گرفته در سایت اداری گلستان + عکس

خبرگزاری فارس: پرونده سه ماشینی که در مورخه 24 مهر ماه امسال در سایت اداری گلستان بر اثر بی‎احتیاطی شرکت پیمانکار شهرداری گرگان دچار حریق شده بودند، به زودی بررسی می‎شود.

سرنوشت 3 خودروی آتش گرفته در سایت اداری گلستان + عکس

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، حوالی ظهر روز بیست و چهارم مهر ماه امسال کارمندان ادارات مستقر در سایت اداری استان و مردمی که در محوطه این سایت و اطراف اداره کل ثبت‌احوال استان گلستان حضور داشتند به چشم خود شاهد آتش گرفتن سه دستگاه خودرو پژو، پراید و سمند بودند که متعلق به کارمندان سازمان ثبت‌احوال گلستان بود.

بازخوانی دوباره حادثه به روایت مستندات و مالکان خودرو بعد از 50 روز

تصاویر دوربین مداربسته اداره کل ثبت‌احوال استان نشان می‎دهد بعد از اینکه دود سفیدی از دستگاه قیرسازی که پشت یک دستگاه نیسان آبی رنگ وصل شده بود، بلند شد کارگر خیلی آرام به سمت آن می‎رود و دستگاه را خاموش می‎کند و با آرامش به محل کار خود بر می‎گردد.

کم‎کم بر غلظت دود سفید زیاد می‎شود تا آن جایی که فضای منطقه را پر می‎کند و ناگهان منفجر می‎شود و بلافاصله کارگران به سمت آن می‌دوند اما گویی قیر داغ از داخل دستگاه بیرون آمده و به زیر سه دستگاه خودرویی که جلوی اداره کل ثبت‌احوال استان پارک بوده،  می‎ریزد و به دنبال آن آتش هم مانند حلقه‎ای دنبال قیر می‎رود.

خودروی پراید که وسط بود خیلی زود آتش می‎گیرد در حالی که آرخی صاحب آن از پنجره این منظره را تماشا می‎کند خیلی زود خود را به ماشینش می‎رساند اما کاری از دستش بر نمی‎آید چرا که حجم آتش خیلی زیاد است. بعد از پراید نوبت به پژو می‎رسد.

مهدیانی صاحب پژو در حالی که کپسول آتش‎نشانی را از فاصله زیاد روی آتش می‎پاشد شاهد از دست رفتن ماشینش است. ظرف چند دقیقه سه تا ماشین آتش می‎گیرند بدون اینکه منفجر شوند.

آرخی که یکی از خسارت‎دیدگان است، در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: ماشینم هم گاز داشت و هم بنزین ولی چون مخزن گازی که نصب کردم قوی بود انفجار صورت نگرفت.

تنها خودرو پراید بیمه بدنه داشت

جالب اینجاست از سه ماشینی که سوختند فقط پراید بیمه بدنه داشت.

در همان زمان یکی از مقامات قضایی که در صحنه حضور پیدا کرده بود به خسارت‎دیدگان گفت: این حادثه هر چه زودتر باید بررسی و صاحبان این خودروها به نتیجه برسند.

ماشین‎ها از رده خارج شدند

صاحبان خودرو در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اعلام کردند: به دادستانی شکایت کرده‎ایم اما چون پرونده کیفری نبوده و حقوقی است به شورای حل اختلاف ارجاع شد و شورای حل اختلاف هم فعلاً قرار تامین صادر کرده تا در روز 2/10/91 به شکایت ما از شرکت نماکار آذرخش گلستان پیمانکار شهرداری گرگان رسیدگی شود.

آنها امیدوار هستند همان طور که مسئولان قضایی قول داده‎اند این روند طولانی نشود چراکه از لحاظ رفت و آمد برای خودشان و خانواده مشکلاتی ایجاد شده است.

شایان ذکر است محمد تفتیک کارشناس رسمی شورای حل اختلاف گرگان از صحنه بازدید به عمل آورده و هر سه خودرو را از رده خارج اعلام کرد.

وی گفت: سمند 65 درصد و پراید و پژو 100 درصد خسارت دیده‎اند و به طور کلی هر سه خودرو از رده خارج به حساب می‎آیند.

انتهای پیام/2307/ق/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول