اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

بصیرت به همراه اراده و توانایی مؤثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: از نگاه دینی تنها بصیرت کافی نیست و توانایی نیز باید در کنار بصیرت به کار بسته شود.

بصیرت به همراه اراده و توانایی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در دومین همایش بسیج حقوقدانان استان قزوین که به همت این سازمان در محل اداره کل دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از منظر حقوق و قانون به فرهنگ عاشورا و کربلا بنگریم،‌جوشش دریایی از معارف را مشاهده کرده و حرکت حماسی را درمی‌یابیم.

وی افزود: در فهم قانون و رسیدن به اینکه بتوانید آنچه را قانون می‌دانیم، به اجرا درآوریم، تفاوت وجود دارد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در قانون دو مرحله فهم و دانستن و درک قانون و اعمال و اجرا و اراده وجود دارد که یکی برای حوزه درک و دیگری برای حوزه تصمیم‌گیری است که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

عابدینی با بیان این مطلب که در کربلا و در حوزه اندیشه سرتاسر بصیرت وجود داشت، عنوان کرد: نخستین لحظه‌ای که استاندار مدینه به امام حسین(ع) اعلام کرد تا با یزید بیعت کند، حضرت عنوان کردند کرد نه تنها به یزید بیعت نمی‌کنم بلکه مانند من تا ابد هم نمی‌تواند با یزید بیعت کند و این مهم را به یک قانون تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: سیره کربلایی امام حسین(ع) طوری تدوین شده که همه ذراتش به صورت مستقیم با علم غیب امام رابطه نداشته باشد و چینش معارف نورانی حسینی بر اساسی است که ما بتوانیم به حسین(ع) تأسی کرده و او را اسوه خود قرار دهیم.

عابدینی ادامه داد: در بحث ایستادگی امام حسین(ع) در برابر استاندار مدینه این روند که امام با بصیرت موضوع را پیگیری می‌کند، نشان از بصیر بودن و حقوقدان بودن ایشان است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی تاکید کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند، شیوه و سیره زندگی اهل بیت باید تبدیل به سبک زندگی برای مردم شود.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره بقره به اهمیت بصیرت اشاره و عنوان کرد: بصیرت این است که در زمانی که کاپیتولاسیون مطرح شد، امام خمینی(ره) با انتشار بیانیه‌ای خشم خود را از رژیم شاه اعلام کند.

عابدینی اضافه کرد: پاسخ حضرت ابوالفضل(ع) به شمر و ارادت و فرمان‌پذیری وی از امام حسین(ع) چیزی جز بصیرت نیست، اما در نگاه دینی بصیرت تنها کافی نیست، بلکه توانایی نیز باید در کنار آن به کار بسته شود و دانستن، توانستن را نیز لازم دارد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: کربلا از اول تا آخرش امتحان است و باید همه آن را با بصیرت دید و خود را حتی به صورت فرضی در آن نقطه حس کرد و زندگی خود را به سمت حسینی‌وار شدن برد.

وی در خاتمه عنوان کرد: باید پیوندی میان بصیرت، دانایی و اراده ایجاد شود تا در سبک زندگی ما نیز تأثیرگذار شده و مؤثر باشد.

انتهای پیام/2667/ت/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول