اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهر:

حمایت از صنایع دستی عشایر اشتغال زنان و دختران را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهر گفت: امیدواریم با تلاش ویژه دولت و مسئولان تمهیداتی صورت گیرد تا صنایع دستی منطقه عشایری به خصوص ورنی ارسباران که محصولی مناسب برای صادرات غیرنفتی استان است، مورد توجه جدی قرار گیرد.

حمایت از صنایع دستی عشایر اشتغال زنان و دختران را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده بعدازظهر امروز در جمع عشایر ارسباران که در «قشلاق ساری سلوی» بخش مرکزی اهر برگزار شد، اظهار کرد: عشایر همیشه در پاسداری از اهداف والای انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند.

وی افزود: عشایر همیشه به عنوان قشر تأثیرگذار در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی در پاسداری از اهداف و آرمان‌های انقلاب دارند و در سنگر تولید نیز از اقشار مهم تأثیرگذار در اقتصاد کشور هستند.

حاجی‌زاده افزود: امیدواریم با تلاش ویژه دولت و مسئولان تمهیداتی صورت گیرد تا صنایع دستی منطقه عشایری به خصوص ورنی ارسباران که محصولی مناسب برای صادرات غیرنفتی استان است، مورد توجه جدی قرار گیرد و با حمایت مناسب از ورنی‌بافان با ارائه تسهیلات کم‌بهره، تأمین مواد اولیه مناسب، برگزاری کلاس‌های به‌بافی و خرید تضمینی این محصولات زمینه ارتقای درآمد جامعه عشایری به خصوص اشتغال پایدار برای زنان و دختران عشایری فراهم شود.

امام جمعه اهر در ادامه نقش بسیج عشایر را در پاسداری از اهداف انقلاب بسیار مهم عنوان کرد و بر ترویج این نهاد مردمی در بین عشایر زحمتکش تأکید کرد.

وی گفت: جامعه عشایری همیشه مورد وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و با حضور مؤثر در سنگر تولید از پشتوانه‌های نظام به شمار می‌روند.

حاجی‌زاده از بسیج عشایر خواست با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی در ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه اهر هدف از قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و عمل به فرایض دینی را وظیفه آحاد مختلف مردم برشمرد و افزود هر چه داریم به برکت عاشورا و امام حسین (ع) است.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان سازمان بسیج عشایری استان و مسئولان شهرستان اهر و عشایر این منطقه مراسم مداحی و عزاداری در محل مسجد «ساری‌سولی» برگزار شد.

انتهای پیام/60003/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول