اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از رایزنی با مالکی

رئیس پارلمان عراق با 3 پیشنهاد به کردستان می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس پارلمان عراق در پی دیدار با نخست‌وزیر این کشور، به زودی با 3 پیشنهاد عازم منطقه کردستان خواهد شد.

رئیس پارلمان عراق با 3 پیشنهاد به کردستان می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری عراقی «براثا»، «محمد الخالدی» مخبر پارلمان عراق اعلام کرد که «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان عراق به زودی به منطقه کردستان سفر خواهد کرد تا 3 پیشنهاد برای حل بحران امنیتی ایجاد شده در مناطق مورد منازعه را ارائه کند. این دومین سفر نجیفی به کردستان طی کمتر از دو هفته گذشته است.

وی افزود: رئیس پارلمان عراق طی چند روز آینده به منظور رایزنی با مقامات کردستان عراق درباره بحران امنیتی مربوط به مناطق مورد منازعه، عازم این منطقه خواهد شد. این در حالی است که وی دو روز پیش با «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

بر اساس این گزارش، نجیفی حامل 3 پیشنهاد برای پایان دادن به اختلافات به وجود آمده میان اربیل و بغداد خواهد بود. اما هنوز جزئیات این پیشنهادها مشخص نیست.

این درحالی است که مالکی دیروز در کنفرانس خبری که در مقر نخست‌وزیری‌اش در بغداد برگزار شد، گفت که به منطقه کردستان پیشنهاد کرده که علاوه بر حضور مشترک نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در مناطق مورد اختلاف، یک نیرو نیز از ساکنان این مناطق تشکیل شود.

از سوی دیگر دولت منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات میان دو هیئت نظامی پیشمرگه و ارتش به بن‌بست رسیده است.

اما مجلس اعلای اسلامی عراق؛ به بن‌بست رسیدن این مذاکرات را تکذیب کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول