اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خبر داد

کمک یک میلیارد تومانی وزارت ارشاد به مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اعلام خبر کمک یک میلیارد تومانی وزارت ارشاد به مساجد قزوین گفت: فرهنگ غربی و خیانت نباید بر سینمای ایران سایه بیفکند.

کمک یک میلیارد تومانی وزارت ارشاد به مساجد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت صنعتی استان اظهار کرد:‌ از نظر آماری در بحث بودجه استان قزوین باید رتبه هفدهم را داشته باشد، ولی رتبه بیست و هشتم را در اختیار داریم که باید این وضعیت اصلاح شود و با هماهنگی که با دیگر نمایندگان وجود دارد امیدواریم به سرعت به این سمت حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون بهره‌برداری نکردن از ورزشگاه 15 هزار نفری قزوین علی‌رغم افتتاح آن تصریح کرد: همه تیم‌ها و افراد حتی کوچک باید از امکانات ورزشی بهره‌برداری کنند، ولی در بحث کلان ورزش کشور مافیایی وجود دارد و این مافیا مانع رشد افراد و تیم‌ها می‌شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور و مسایل سیاسی مجلس مطرح کرد: در طرح سئوال از رئیس جمهور بسیاری از افراد به دنبال بازی‌های سیاسی بودند نه به دنبال رفع مشکلات مردم و من شخصا مخالف برخی مواد قانون انتخابات نیز هستم. از جمله آن موادی که می‌گوید رئیس جمهور را باید نخبگان تعیین کنند در صورتی در قانون اساسی مبنای انتخاب رئیس جمهور مردم هستند نه نخبگان که قطعا شورای نگهبان نیز این مسئله را رد می‌کند چنانچه هم اینکه در مجلس مخالفت‌های شدید در این خصوص صورت گرفته است.

حسینی رد پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پیگیری عفاف و حجاب و همچنین مسائل قرآنی عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی و شخص بنده به طور جدی در مسائل حجاب و عفاف پیگیر هستیم و در بخش قرآنی نیز فراکسیون قرآن با مسئولیت خانم لاله افتخاری تشکیل شده و در بودجه امسال نیز برای قرآن و مسائل پیرامون آن وارد خواستی اختصاص داده می‌شود تا همه افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند بتوانند به رااحیت به این مهم ادامه دهند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص مدیریت‌های استان و بخصوص مدیریت ارشد استان یادآور شد: طبیعی است که هر مدیری هم قوت‌هایی دارد و هم ضعف‌هایی، ولی موضع ما امروز حمایت از استاندار قزوین است؛ زیرا با توجه به اینکه دولت دهم در پایان عمر خود قرار دارد نظر بزرگان استان نیز این است که استاندار با قدرت به کار خود ادامه دهد.

این مسئول به پیگیری برای تسهیلات ازدواج جوانان و دانشجویان و همچنین امور جوانان اشاره و اذعان کرد: به جد پیگیر کمکهای مالی به خبرگزاری‌ها مطبوعات و رسانه‌ها هستم و در این خصوص چند مرتبه با وزیر ارشاد به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌ام که با ارائه طرحی از مشکلات از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اهمیت وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: وحدت و التزام اصولگرایان مسئله مهمی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این وحدت در مرکز ایجاد نشود استان‌ها باید آن را دنبال کنند.

حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون حاشیه‌های فیلم من مادر هستم نیز عنوان کرد: مبنای این فیلم نیز براساس خیانت انجام شده و صحبت‌‌های حجت‌الاسلام رسایی در خصوص کاملا کارشناسی شده بود و باید به سمتی رفت تا فرهنگ غربی و بی‌بندوباری آن در سینمای ایران سایه نیفکند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری دیگر که ادعا داشت مدیران غیربومی در استان قزوین رشد قابل توجهی داشته‌اند و نمایندگان مجلس باید در این خصوص اقدام کنند اضافه کرد: طبق بخشنامه دولت که به استانداران ابلاغ شده نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند و تنها اگر مسئله و تخلفی وجود دارد با ارائه آن نمایندگان می‌توانند به عنوان یک ناظر آن را مورد بررسی قرار دهند و درباره مدیران غیربومی نیز از جمله معاون عمرانی استاندار بنده از ایشان جز شرافت، تخصص کاری، دلسوزی و خدمت چیزی دیگری ندیدم که عملکردشان از نظر ما قابل قبول و دفاع است.

این مسئول در خصوص پاسخ خبرنگاری در خصوص مشکلات کارگری عنوان کرد: در خصوص مشکلات کارگری باید هم کارگر در نظر گرفته شود و هم حقوق کارفرما و با نگاه به این دو بعد وارد مسئله کارگری شد.

حسینی با اشاره به اینکه برای کلانشهر شدن احتیاج به جمعیتی بیش از 500 هزار نفر نیاز است تصریح کرد: بحث کلانشهر شدن قزوین فعلا منتفی است.

وی همچنین در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم افزود: دولت نهم عملکرد خوبی داشت و اشرافی‌گری که در دولت نهم وجود داشت را از بین برد، ولی نقایص این دولت از جمله ارتباط کم با علما، ضعف در مسائل اقتصادی و... نیز وجود دارد، ولی نقاط قوتش از نقاط ضعفش بیشتر است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات باغستان‌های قزوین متذکر شد: شورای شهر و شهرداری قزوین قول مساعد داده‌اند تا بخشی از مشکلات که در خصوص آبی است را حل کنند.

این مسئول در پایان مواردی را در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و حرکت به سمت تولید و پالایش فرآورده‌های نفتی بیان کرد.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول