اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

اختصاص رتبه دوم کشت آلوئه‌ورا به هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان در کشت آلوئه‌ورا رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اختصاص رتبه دوم کشت آلوئه‌ورا به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس  به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، سید امیر حمزه بهاری سطح زیر کشت این گیاه را 120 هکتار عنوان و اظهار داشت: از هر هکتار بطور میانگین 120 تن برگ برداشت می‌شود که با توجه به میزان سطح زیر کشت این گیاه، 14 هزار و 400 تن برگ در سال تولید می‌شود.

وی، هزینه تولید به ازاء هر هکتار را 150 میلیون ریال در سال نخست طرح عنوان کرد و افزود: در سال‌های بعد به علت عدم نیاز به پاجوش، هزینه اجرای طرح به 50 میلیون ریال کاهش می‌یابد.

بهاری ادامه داد: این گیاه در سایر استان‌ها به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود و در هرمزگان شرایط برای کشت آلوئه‌ورا به صورت طبیعی مهیا است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی از طرح‌های فرآوری گیاه آلوئه‌ورا حمایت می‌کند، بیان داشت: افرادی که در این امر سرمایه‌گذاری کنند حمایت و تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

آلوئه‌ورا بومی مناطق جنوبی از جمله مکزیک است و در ایران به صورت بومی در استان‌های جنوبی رویش دارد بیشترین سطح زیر کشت مربوط به بوشهر و سپس استان هرمزگان است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول