اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل: تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس/ به رسمیت شناختن اسرائیل هرگز/ قدردان ایرانیم

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در سازمان ملل می تواند به تحقق آشتی ملی بین فتح و حماس و بیشتر شدن قدرت همه اشکال مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی شود.

مشعل: تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس/ به رسمیت شناختن اسرائیل هرگز/ قدردان ایرانیم

به گزارش فارس، «خالد مشعل» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت: شایسته است که به پیروزی طرح تشکیلات خودگردان در به رسمیت شناخته شدن عضویت فلسطین در سازمان ملل در کنار پیروزی مقاومت در جنگ هشت روز  اخیر علیه نوار غزه به صورت راهبردی واحد نگریسته شود که می تواند مقدمه ای برای تحقق دستاوردهای بزرگ تر برای ملت فلسطین باشد.

مشعل گفت: جنگ کوتاهی که با شهادت 162 فلسطینی و کشته شدن پنج اسرائیلی همراه بود با شروط مقاومت به پایان رسید و به انزوای حماس پایان داد و شرایط جدیدی را ایجاد کرد که می تواند به آشتی با جنبش فتح به رهبری محمود عباس منجر شود.

این رهبر حماس گفت: اسرائیل اکنون در برابر شادی فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری سرشکسته است، اسرائیلی ها برای اولین بار و آشکارا در حضور آمریکایی ها خواستار آتش بس با شروط مقاومت شدند.

مشعل با اعلام حمایت از طرح محمود عباس در ارتقای وضعیت فلسطین در سازمان ملل گفت: رای سازمان ملل در تصویب عضویت ناظر کشور فلسطین از لحاظ سیاسی می تواند به وحدت تلاش های ملی فلسطین کمک کند به گونه ای که این پیروزی به روند آشتی ملی فتح و حماس کمک کند.

خالد مشعل گفت: به برادر ابومازن گفتم که ما می خواهیم این طرح بخشی از راهبردی ملی باشد که مقاومت را که در نوار غزه ابداع شده است و پیام قدرت ملت فلسطین در پایداری برابر اشغالگران را با خود دارد نیز شامل شود.

وی افزود: ما به این شرایط که پیروزی واحدی برای همه فلسطینیان به شمار می رود خوشبین هستم چرا که شرایط جدید فرصتی برای تحقق آشتی ملی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: زمانی که با یکدیگر متحد شده و آشتی می کنیم و اختلافات را کنار می گذاریم و مرجعیت واحد و مبارزه سیاسی واحدی داشته باشیم قدرت بزرگ تر خواهیم شد و می توانیم دستاوردهای بیشتری را محقق کنیم و قدرت ما در پایداری و همه اشکال مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی بیشتر می شود.

تشکیل کشور مستقل فلسطین با مقاومت حاصل می شود

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: کشور مستقل فلسطینی باید در گستره همه خاک فلسطین تشکیل شود اما می خواهیم که مواضع فلسطینیان و کشورهای عربی بر برنامه مشترکی استوار باشد.

وی افزود: حماس تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس و با پذیرش حق بازگشت آوارگان را قبول دارد اما نه مشروط به اینکه اسرائیل را به رسمیت بشناسد تا از حقوق مشروع فلسطینیان بگذرد.

مشعل تاکید کرد: اسرائیل پای میز مذاکره هرگز چیزی به فلسطینیان نمی دهد مگر ما فلسطینیان قوی باشیم تاریخ به ما نشان داده که دشمن چیزی نمی دهد مگز تحت فشار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: هر فلسطینی و هر عربی که کشور فلسطین را حتی در مرزهای 1967 می خواهد باید بداند که راه آن مقاومت و ایجاد همه اهرم های فشار و اشکال فشار بر دشمن صهیونیستی است و غیر از این راهی نیست.

ایران پشتیبان همیشگی مقاومت است

رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بی تردید ایران پشتیبانی قوی و طولانی مدت از حماس دارد و ما قدردان ایران هستیم.

وی ادامه داد: ما از ایران  و سوریه برای سال ها حمایت از مقاومت متشکریم؛ سال هایی که آمریکا و اسرائیل حماس را تروریست خطاب می کردند ایران حامی مقاومت ملت مظلوم فلسطین بوده است.

رهبر حماس تاکید کرد که هفته آینده پس از سال ها به نوار غزه می رود تا در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس حماس حضور داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا نگرانی درباره ترور شدن از سوی اسرائیل ندارد ، گفت: پروردگار من حافظ من است و عمر دست خدا است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول