اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ‌ارشاد ‌استان قم خبر داد

برپایی جشنواره عکس و فیلم ضریح جدید امام حسین(ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: ‌جشنواره عکس و فیلم مسیر حرکت ضریح امام حسین (ع)‌ از شهرهای مختلف ایران و در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود.

برپایی جشنواره عکس و فیلم ضریح جدید امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی اسماعیلی طبا در حاشیه افتتاح نمایشگاه «ریشتر» ویژه تصاویر عکاسان قمی از زلزله آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در صورتی که تصاویر عکاسان از لحاظ داوری بتوانند امتیازات لازم را به دست آورند این تصاویر از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حمایت خواهد شد.

وی اذعان کرد: عکس رسانه‌های تأثیرگذار و قدرتمند است و رسالت عکاسان این است که دردها، آلام و پیامهای اجتماعی را به مردم نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یکی از راه‌هایی که میتوان از آن به عنوان راهی برای انتقال دردها و آلام اجتماعی به سایر مردم استفاده کرد، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و به نمایش گذاشتن بهترین عکس‌ها در زمینه‌های گوناگون است.

اسماعیلی طبا ابراز کرد: نمایشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از تأثیرگذاری بالایی که دارند بخشی از رنج‌های موجود در جامعه از جمله رنج‌های مردم آسیب دیده زلزله استان آذربایجان شرقی را به همگان نشان دهد.

وی اظهار کرد: همچنین عکس می‌تواند در زمینه‌های اجتماعی که از مهمترین آنها آسیب‌های اجتماعی است ورود پیدا کند و یک عکاس می‌تواند اقدام به برگزاری نمایشگاه در ارتباط با اعتیاد و سایر موارد اجتماعی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: نمایشگاه‌های موضوعی تأثیر بسیار بالاتری نسبت به سایر نمایشگاه‌ها دارد و اگر در کنار این نمایشگاه‌ها جشنواره‌هایی هم برپا شود تأثیرگذاری آن دوچندان خواهد شد.

اسماعیلی طبا تاکید کرد: نکته مهمی که در زمینه حمایت از فعالیت‌های عکاسان در اداره ارشاد مطرح است، انتخاب موضوعاتی توسط عکاسان است که در بالاترین جایگاه ارزشی قرار گرفته باشد. این تصاویر علاوه بر اینکه می‌تواند به صورت نمایشگاه و جشنواره به مردم نشان داده شود در قالب کتاب و خبرنامه هم می‌تواند منتشر شود.

برپایی جشنواره عکس و فیلم ضریح جدید امام حسین(ع)

وی گفت: از جمله فعالیت‌هایی که اداره ارشاد استان قم در دست انجام دارد جشنواره عکس و فیلم مسیر حرکت ضریح امام حسین علیه السلام از شهرهای مختلف ایران و در دو بخش حرفه‌ای و آماتور است.

فراخوان این جشنواره در تمام استان‌های مسیر حرکت ضریح توزیع شده و با کمک انجمن عکاسان قم و انجمن سینمای جوان کشور بهمن ماه از آثار برگزیده و منتخب این مسابقه در جنب جشنواره نماز و نیایش، نمایشگاهی برپا شده و از صاحبان آثار تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/2258 /ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول