اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

کاهش تاخیر در پروازهای حج به 5 دقیقه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: میانگین تأخیرها در اعزام زائران از ایران به عربستان به شش دقیقه و از عربستان به ایران نیز به پنج دقیقه کاهش یافته است.

کاهش تاخیر در پروازهای حج به 5 دقیقه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: امسال همه آنچه لازم بود در حج انجام شد و بحث برائت از مشرکان نیز مشکلی نداشت.

وی افزود: فشارهای سیاسی امسال بر مسئله حج تأثیراتی داشت که ناشی از اوضاع داخلی کشور بود و مباحثی چون حج بدون برائت تبلیغ شد در حالی که نباید مسائل سیاسی در امر عظیم حج دخیل باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تکذیب مذاکرات مقامات ایرانی و عربستانی در خصوص برخی موارد اعلام شده، گفت: برای نخستین بار و به لطف خداوند و عنایت اهل بیت(ع) بهترین حج پس از انقلاب امسال به ثبت رسید و شاهد این سخن نیز رضایت همه زائران است.

وی ادامه داد: در بعد اجرایی از سه ماه قبل برای ایجاد حجی روان و صحیح برنامه‌ریزی شد تا زائران دچار مشکل نشوند به همین دلیل سفرهایی به استان‌های مختلف صورت گرفت و در زمینه مشکلات آسیب‌شناسی کاملی صورت گرفت.

موسوی با اشاره به مشکلاتی چون تأخیر در پروازها و جابه‌جایی در اثاثیه مسافران عنوان داشت: در این خصوص هم هماهنگی کاملی با مسئولان عربستانی صورت گرفت و میانگین تأخیرها نیز در اعزام زائران از ایران به عربستان به شش دقیقه و از عربستان به ایران نیز به پنج دقیقه کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج امسال از نظر سیاسی و اجرایی موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: تجربیات گذشته و امسال در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا کیفیت اعزام زائران افزایش یابد.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول