اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تردید روسیه درباره هدف استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز سوریه

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه علت مخالفت مسکو با استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه-سوریه را نامشخص بودن هدف واقعی از این اقدام و اینکه این تصمیم تاکنون به جای حل مشکلات بر آنها افزوده، عنوان کرد.

تردید روسیه درباره هدف استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، "آندری دنیسوف" معاون اول وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مراسم آغاز به کار نشست دو روزه یازدهمین کنفرانس امنیت و دفاع اروپا، موسوم به کنفرانس امنیتی برلین گفت: استقرار سامانه‌های موشکی زمین به هوایی «پاتریوت» در مرز ترکیه و سوریه بیشتر بر مشکلات منطقه خواهد افزود، تا اینکه آنها را حل و فصل کند.

دنیسوف یادآور شد: ما از این نظریه حمایت نمیکنیم، به این دلیل که به عقیده ما این اقدام نوعی تهدید آشکار است. مگر اینکه شرکای غربی ما بتوانند بوضوح توضیح دهند که هدف واقعی از استقرار این موشک‌ها چیست و این اقدام صرفا در جهت تلاش‌های بین المللی در راستای تامین صلح در منطقه است.

این دیپلمات بلندپایه روس توضیح داد که موشک‌های «پاتریوت» از لحاظ  فنی جزء تجهیزات نظامی پیچیده است و کسی که به آن کار می‌کند، نیازمند آموزش طولانی مدت در سطح تخصصی است. این یک سلاح بسیار جدی است که باید علیه تهدیدات واقعی بکار گرفته شود و به همین دلیل این سئوال مطرح می شود که «واقعا چه تهدیدی مورد نظر مقامات ترکیه است؟ کدام طرف، طرف دیگر را تهدید میکند و تهدید از چه جهتی است؟

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: تمام پاسخ‌هایی  که ما از سوی شرکایمان دریافت کرده ایم  صرفا اظهارات آرام کننده است که جای نگرانی نیست. در صورتی که در مسائل نظامی-سیاسی لازم است تا توضیحات کامل واضح باشند که این تهدید از سوی چه کسی است، برای چه، برای چه مدت و با چه هدفی. استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز با سوریه ممکن است در ارتباط با طرح‌های مربوط به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک سوریه باشد که هدف از آنها برای روسیه نامشخص است. ممکن است مسئله این هم نباشد. ما بطور دقیق نمیدانیم و نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داریم.

این دیپلمات بلندپایه افزود: در یک کلام، از نظر ما تصمیم در مورد استقرار این موشک‌ها فعلا که بجای حل مشکلات، تنها بر مشکلات افزوده است و همین مسئله برخورد محتاطانه مقامات مسکو در رابطه با این مسئله را روشن می‌سازد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول